ثبت نام 22 هزار جوان کرمانشاهی در سامانه طرح ملی کارورزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از ثبت نام 22 هزار جوان دانش آموخته کرمانشاهی در سامانه طرح کارورزی خبرداد.
کد خبر: ۴۶۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 17 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازکردپرس، داوود یاوری در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که در محل سالن جلسات تدبیر استانداری برگزارشد، با اشاره همکاری و هماهنگی خوب دستگاه های مختلف استان در بحث اجرای طرح ملی کارورزی، اظهارداشت: کل ظرفیت درنظر گرفته شده در کشور برای پذیرش دانش آموختگان دانشگاهی در این طرح 150 هزار نفر است که سهم استان کرمانشاه 7 هزار و 400 نفر است.

وی از ثبت نام 22 هزار جوان دانش آموخته کرمانشاهی در سامانه طرح خبرداد و افزود: از این تعداد 6 هزار و 82 نفر واجد شرایط حضور در این طرح هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: 45 درصد از افراد ثبت نام شده در استان، معادل 2 هزار و 700 نفر مربوط به شهر کرمانشاه هستند.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که باید به واحدها و اصناف استان در خصوص طرح اطلاع رسانی شود، تصریح داشت: تاکنون 154 واحد در استان برای پذیرش دانش آموختگان واجد شرایط اعلام آمادگی کرده اند.

یاوری اضافه کرد: 71 واحد از این تعداد که 45 درصد آن می باشد، مربوط به شهرستان کرمانشاه است. میزان پذیرش واحدها و اصناف شهرستان های اسلام آباد غرب و سنقر در رتبه بعد از کرمانشاه قرار دارد.

وی مدت زمان کارورزی را برای دانش آموختگان، حداقل 4 و حداکثر 6 ماه عنوان کرد و گفت: در طی مدت کارورزی، دولت مکلف است یک سوم حقوق قانون کار را به دانش آموخته پرداخت کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تاکید کرد: درصورتی که واحد پذیرنده، کارورز را جذب کند تا دوسال دولت سهم بیمه کارفرما را پرداخت می کند و تا 9 ماه یک سوم حقوق کارورز را می پردازد.

وی با بیان اینکه اولویت بنگاه های افتصادی در حذب نیرو مهارت است، یادآورشد: اگر استان ما بتواند از سهمیه 7 هزار نفری خود استفاده کند دولت سهمیه جدیدی به ما اختصاص خواهد داد. پس باید همه دستگاه های مرتبط وارد کار شوند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار