اگر پرستاری بیکار است به دلیل تمایلات شخصی است

تابناک: با توجه به اینکه در سالهای اخیر شاهد تعداد زیادی از پرستارانی بودیم که شاغل نبودند و مسئولان مربوطه علت بیکاری را افزایش تعداد فارغ التحصیلان دانستند اما امروز به گوش رسید که جای کار برای تمام پرستاران است و اگر پرستاری بیکار است، به دلیل تمایلات شخصی است.
کد خبر: ۴۵۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ 10 July 2017
تابناک اصفهان- در سالهای گذشته که تعداد بسیاری از پرستاران به شغل های دیگر روی آورده بودند یا خانه نشین شده بودند و یا حتی در بخش پرستاران مرد از زنان پرستاران استفاده می کردند تنها دلیل را کمبود پرستار مرد عنوان کردند.
و این در حالی که امروز قائم مقام معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرده است که ما پرستار بیکار نداریم و اگر پرستاری هم بیکار است به دلیل تمایلات شخصی است.
وی بیان داشت: تمام آموزش ها تحت نظر دانشکده های پرستاری مامایی بوده و شایعاتی که در برخی گروه های مجازی نشر داده شده است، فقط جامعه پرستاری را ملتهب کرده است، چراکه اساسا بیمارستان ها واجد شرایط پذیرش دانشجو نیستند.
ایرج پور تصریح کرد: دانشجویان پزشکی حدودا از سال چهار و دانشجویان پرستاری نیز از ترم دو به بعد، وارد آموزش بالینی می شوند، اما هرگز نمی گوئیم آموزش پزشکی بیمارستانی یا آموزش پرستاری بیمارستانی ولی در عین حال عرصه آموزش هر دوی آنها و بسیاری از رشته های دیگر بیمارستان هم هست ولی بیمارستان متولی آموزش آنها نیست.
به خصوص در رشته پرستاری چون دانش آموختگان، عرصه‌های خدمت در خارج از بیمارستان را نیز دارند، آموزش آنها نه می تواند و نه باید به عرصه بیمارستان محدود شود بویژه آنکه خدمات تخصصی و ارائه خدمات پرستاری در منزل و در مراکز بهداشتی نیز امروزه مورد توجه و تاکید است
وی درخصوص ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری گفت: ظرفیت پذیرش دانشکده های پرستاری تابع بسیاری از عوامل است که یکی از آنها بیمارستان است.
دکتر ایرج پور ادامه داد: محیط آموزش نظری، شامل دروس علوم پایه، کلاس، آزمایشگاه مهارت بالینی و تجهیزات آزمایشگاهی، بودجه و از همه مهمتر اعضای هیات علمی عواملی هستند که ظرفیت راتعیین می کند و تعداد تخت یک بیمارستان یا احیانا بزرگی آن یا حتی اعلام آمادگی یک بیمارستان برای همکاری به تنهایی تعیین کننده افزایش ظرفیت برای دانشکده پرستاری نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار