مطرح شدن یزد بعنوان برند خانه های بوم گردی کشور

کد خبر: ۴۵۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 06 July 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛مدیرکل دفتر امور روستایی استان گفت : باتوجه به راه اندازی 50 واحد بوم گردی روستایی در استان و ویژگی های خوب روستاهای و  شاخص های کویری خانه های روستایی می توان گفت استان یزدمی تواند به عنوان  برند خانه های بومگردی در کشور مطرح شود.

یارمند  افزود: بیش از 50 روستای هدف گردشگری در استان یزد وجود دارد که تلاش شده خانه های بومگردی در آنها مستقر شود و این واحدها توانسته اند با استقبال خوب و امکانات مناسب، نظر گردشگران را به خود جلب کنند.

یارمند خاطرنشان  کرد: از سه سال پیش در روستاهای استان یزد 200 مورد درخواست مجوز برای خانه های بومگردی روستایی ارائه شده که از این تعداد برای 130 درخواست مجوزهای لازم صادر شده و تاکنون 50 واحد با امکانات مناسب به بهره برداری رسیده و در حال فعالیت است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد با اشاره به بسترهای حمایتی و تسهیلاتی که دولت به روستائیان ارائه داده است،افزود: برای 13 بخش و 20 دهستان محروم استان یزد تسهیلاتی با کارمزد هشت درصد تا سقف 100 میلیون تومان اختصاص یافته است.

یارمندگفت : واحدهای تولیدی اشتغالزا در روستاها میتوانند از این بسته های حمایتی استفاده کنند تا گامهای ارزشمندی برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها   برداشته شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان هم گفت: تا پایان سال 97 بیش از 200 خانه بوم گردی در روستاهای استان راه اندازی خواهد شد که 1300 نفر را مشغول کار خواهد کرد .

نصیری افزود: جذب گردشگر ،بازگشت مهاجران روستایی به وطن اصلی خودشان ،احیاء روستاها و ایجاد اشتغال و درآمد و نیز ایجاد اماکن تفریحی سیاحتی ارزان قیمت از جمله مزایای ایجاد خانه های بوم گردی روستایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار