یک پنجم يزدي‌ها دیابت دارند

خطری جدی در کمین یزدی‌ها

بیماری دیابت اگر به موقع شناخته شود، به راحتی قابل کنترل است و مشکلی برای افراد بوجود نخواهد آورد، اما اگر از شناخت آن غفلت شود، این بیماری به تدریج بر همه اعضاي بدن به ویژه قلب و عروق، چشم و غيره اثر گذاشته و آن‌ها را دچار آسیب می‌كند.
کد خبر: ۴۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵ 08 June 2015
به گزارش تابناک یزد ، دکتر "محمدرضا آقایی" مدير مركز تحقيقاتي درماني ديابت استان یزد در اين نشست با ذکر مشکلات ناشی از ابتلاي مردم به بیماری دیابت، اظهار كرد: حدود یک پنجم مردم استان یزد دارای بیماری دیابت هستند اما تعداد کمی از آنها از بیماری خود خبر دارند و اکثریت مبتلایان به دلیل این که نوعی از این بیماری علائم مشخصی ندارد، از بیماری خود خبر ندارند مگر تا زمانی که یکی از عارضه‌های این بیماری در فرد بروز كند.

وی افزود: یکی از دلایل عمده درگیر شدن در این بیماری، کم تحرکی و نپرداختن به امر ورزش است به نحوي كه تحرک و ورزش می‌تواند منجر به افزایش توان بدنی افراد شود به همين دليل نيز همکاری دانشگاه‌ها با مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت می‌تواند در کاهش این بیماری و بازگرداندن سلامتی به مردم بسیار مؤثر باشد.

دکتر "مسعود رحمانیان" ريیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان نیز با اشاره به وجود کم‌تحرکی در مردم استان یزد و افزایش این کم‌تحرکی در طی سال‌های اخیر، تاكيد كرد: بیماری دیابت اگر به موقع شناخته شود، به راحتی قابل کنترل است و مشکلی برای افراد بوجود نخواهد آورد، اما اگر از شناخت آن غفلت شود، این بیماری به تدریج بر همه اعضاي بدن به ویژه قلب و عروق، چشم و غيره اثر گذاشته و آن‌ها را دچار آسیب می‌كند.

وي در ادامه سه عامل رژیم غذایی مناسب، درمان دارویی و ورزش و پیگیری مکرر این امور را از راه‌هاي درمان دیابت برشمرد و ابراز اميدواري كرد كه با همکاری دانشگاه موضوع تحرک و ورزش در سطح جامعه محقق شود.

رحمانيان با بیان این نکته که مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان با برخورداری از پرسنل مجرب و کارآزموده و آزمایشگاه و تجهیزات پیشرفته، آمادگی انجام طرح‎‎های تحقیقاتی مشترک را با گروه تربیت بدنی دانشگاه داراست، بيان كرد: اين مركز در راستای گسترش ورزش و ایجاد تحرک در جامعه هرگونه همکاری را انجام خواهد داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار