همایش طلاب مشگین باحضور آیت‌الله شهرستانی

با حضور آیت الله شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی همایش طلاب و علوم دینی شهرستان مشگین شهر برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸ 08 June 2015

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مدنی در این همایش با ابلاغ سلام آیت الله سیستانی به اهالی و علمای مشگین شهر به تبیین نقش روحانیون در صیانت از اسلام ناب محمدی پرداخت و گفت: علما به عنوان پرچمداران خون و قیام تاکنون به نقش خطیر خویش در این زمینه به درستی عمل کرده اند.

وی افزود: منطق و سفارش دین اسلام ایستادگی در برابر ظالمان و دفاع از حقوق مظلومان است و این همان راه و روش حضرت سیدالشهدا (ع) است.

وی با تجلیل از نقش ارزنده و تاثیر گذار آیت الله مشگینی در عرصه های مختلف دینی و سیاسی اظهار کرد: گفتار همراه با عمل آن مرحوم الگویی مناسب برای هم طلاب و روحانیون است.

حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین شهر نیز در این همایش با بیان این که حوزه علمیه المهدی (عج) مشگین شهر خاستگاه علمایی بزرگ همچون آیت الله مشگینی است از کسب رتبه اول حوزه علمیه مشگین شهر در المپیاد علمی طلاب استان خبرداد.

وی گفت: هم اکنون 150 طلبه برادر و 80 طلبه خواهر در مدارس علوم دینی این شهرستان مشغول تحصیل هستند و تاکنون 120 مقاله علمی و مذهبی از طلاب مشگین شهری منتشر شده است .

وی با بیان این که زمین مورد نیاز برای احداث ساختمان جدید حوزه علمیه این شهرستان تهیه شده خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای ساخت این حوزه شد.

شهرستان مشگین شهر در 85 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار