تنها سالن استاندارد ورزشی اردبیل کدام است؟

بی‌توجهی به ورزش استان اردبیل سالها است که همچنان سریالی ادامه‌دار است؛ روندی که به گفته یکی از هفت نماینده این استان گویای بی‌اعتنایی متولیان ورزشی کشور به جوانان این منطقه است.
کد خبر: ۴۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 08 June 2015

به گزارش سبلانه، فضاهای ورزشي گونه‌اي فضاي اجتماعي در سكونت‌گاه‌هاي انساني است که این فضاها در پويایی و نشاط جامعه تاثیری فراوان دارد با این وجود بی‌توجهی به ورزش استان اردبیل سالها است که همچنان سریالی ادامه دار است؛ روندی که به گفته یکی از هفت نماینده استان اردبیل گویای بی‌اعتنایی وزیر ورزش به جوانان این استان و عاملی برای مهاجرت و خالی از سکنه شدن روستاهای زرخیز استان اردبیل است.

 

به گفته جلیل جعفری بنه با توجه به استعدادهای درخشان جوانان استان آن هم در عرصه جهانی، آیا هنوز وقت توجه به استان اردبیل و شهرستان‌های آن نرسیده است؟

 

نماینده مردم خلخال گفت: مسئولین ورزشی کشور نباید تکاپوی فکری‌شان  تیم‌های بزرگ، شهرهای بزرگ و مربی‌های بزرگ باشد در حالی که پروژه ورزشی همچون سنگ‌آباد کوثر با 90 درصد پیشرفت پس از چند سال اکنون برای ادامه 10 درصد بقیه کار اعتبار ندارد.

 

وی خاطر نشان کرد: مسئولین ورزشی بدانند که غفلت از مجموعه‌های استانی و شهرستانی تبعات بسیاری برجای خواهد گذاشت.

 

جعفری بنه با یادآوری آب و هوای مطبوع استان اردبیل برای میزبانی از اردوهای تیم های ورزشی گفت: با وجود دارا بودن این مهم، اگر با انصاف سخن بگوییم جوانان استان از کمترین امکانات ورزشی برخوردارند و در روستاها از این امکانات محدود هم خبری نیست و برای تفریح هیچ زمین فوتبال مسطح و یا امکانات اولیه چون توپ فوتبال نیز ندارند.

 

ایوب بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل، در سخنان اخیر خود از ضرورت تامین اعتبارها برای پروژه های ورزشی این استان سخن به میان آورده  و اعلام کرده است: در سال های اخیر توازن در ساخت ورزشگاه‌ها رعایت نشده و متاسفانه به غیر از یک سالن مابقی سالن های ورزشی اردبیل استاندارد نیستند که البته دستیابی به این امر مهم نیازمند تامین اعتبار است.

به گفته بهتاج در حال حاضر تنها سالن استاندارد ورزشی در اردبیل سالن "شش هزار نفری حسین رضازاده" است.

 

تمام این کمبودهای ورزشی در استان بیش از یک میلیون نفری اردبیل در حالی ادامه دارد که به اعتقاد کارشناسان ورزش یکی از مهمترین مولفه‌های تاثیرگذار در جامعه برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات  است و بدون تردید اجرای برنامه های ورزشی مثبت نیازمند توجه بیشتر و برنامه ریزی دقیق دولتمردان به حوزه ورزشی و جوانان است.


انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار