شناسایی 15 نیاز فناورانه در صنایع استان یزد

کد خبر: ۴۴۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶ 22 June 2017

به گزارش «تابناک یزد»مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از شناسایی 15 نیاز فناورانه در صنایع غالب استان در سال گذشته خبر داد .

 «سیدمسعود عظیمی» در نخستین کارگروه توسعه فن آوری و ارتقاء رقابت پذیری استان که با حضور نمایندگان برخی از دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، در این رابطه اظهار کرد: از بین نیازهای فن‌آورانه شناسایی شده، 3 نیاز با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان مرتفع شده و در سال جاری نیز برای شناسایی نیازهای جدید و رفع آنها از طریق سیاست‌گذاری در همین کارگروه برنامه‌ریزی خواهد شد .

وی در ابتدای این جلسه ضمن تشریح دستورالعمل مبادله و ارتقای فن‌آوری و توسعه خدمات نرم‌افزاری و مشاوره‌ای در مراکز خدمات فن آوری و کسب و کار، بیان کرد: این کارگروه با هدف اجرای هدفمند برنامه‌های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از واحدهای صنعتی و تولیدی تشکیل شده است .

  عظیمی با بیان این که واحدهای صنعتی در بخش ارتقاء فناوری با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند، اظهار کرد: حفظ و پایدارسازی واحدهای صنعتی با تکیه بر افزایش توان رقابتی با تکیه بر توان مشاورین مستقر در مرکز خدمات فن آوری و کسب و کار استان از جمله مهمترین اهداف این کارگروه است.

وی ادامه داد: در این کارگروه در نظر داریم تا با برنامه‌ریزی حضور هدفمند تیم‌های مشاور حرفه‌ای در زمینه‌های تخصصی مدیریت استراتژیک، بازار، منابع انسانی، مالی و فن آوری نسبت به شناسایی و رفع موانع موجود در صنایع کوچک و متوسط اقدام و شرایط لازم جهت حضور با ثبات واحدها در بازارهای هدف را فراهم سازیم .

  عظیمی در پایان با اشاره به برخی از نیازهای فناورانه، گفت: از جمله مهترین تصمیماتی که در این کارگروه گرفته شده تعیین اولویت‌های جامعه هدف و مشخص کردن نحوه شناسایی و کمک به رفع نیازهای فناورانه با همراهی شورای فن بازار استان یزد بود .

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار