قرق های اختصاصی ، الگویی موفق درحفاظت ازمحیط زیست

کد خبر: ۴۳۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 08 June 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درسومین سفر استانی به یزد از قرق های اختصاصی مهریز ،باغ آهو و پاسگاه کالمند  این شهرستان بازدید کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این بازدید قرق های اختصاصی را اقدامی بزرگ برای حفظ حیات وحش کشور دانست و گفت: قرق های اختصاصی را می توان به عنوان الگویی موفق در سطح کشور و حتی در سطح بین الملل مطرح کرد.

 ابتکار افزود:کمک به حفظ نسل و افزایش جمعیت گونه های جانوری در زیستگاه های طبیعی آنها، رونق صنعت اکوتوریسم، الگوی مناسب مشارکت مردم در حفظ تنوع زیستی، ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد منبع درآمد جهت جوامع بومی و بسیاری دستاوردهای می توان با ایجاد و راه اندازی قرق های اختصاصی به دست آورد .

در ادامه این بازدید ابتکار از ماموران اجرایی حاضر در مناطق قرق و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد به دلیل همکاری و راهگشایی در روند تنظیم و تصویب ضوابط و مقررات و راه اندازی قرق های اختصاصی برای نخستین بار در کشور که می تواند گامی موثر وسازنده در مسیر حمایت از حیات وحش و طبیعت کشور باشد  تشکر و قدردانی کرد و ابراز امیدواری کردکه یزد با راه اندازی قرق های اختصاصی، پیشرو در جلب مشارکت های مردمی برای حفاظت از تنوع زیستی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار