اخذ مجوزهای قانونی برای برگزاری و اجرای نمایشگاه لازم و ضروری است

مشاور رئيس سازمان و رئیس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گلستان گفت: اخذ مجوزهای قانونی از دستگاه های متولی برای برگزاری و اجرای نمایشگاه لازم و ضروری است و برگزاری هرگونه نمایشگاه بدون اخذ مجوزهای لازم در مکانهای تایید نشده مغایر با قانون و طبق قوانین نظام صنفی تخلف محسوب می گردد.
کد خبر: ۴۳۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 29 May 2017
مشاور رئيس سازمان و رئیس اداره  نظارت و بازرسي سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گلستان گفت: اخذ مجوزهای قانونی از دستگاه های متولی برای برگزاری و اجرای نمایشگاه لازم و ضروری است و برگزاری هرگونه نمایشگاه بدون اخذ مجوزهای لازم در مکانهای تایید نشده مغایر با قانون و طبق قوانین نظام صنفی تخلف محسوب می گردد.

علی اصغر اصغری  ضمن بیان مطلب فوق از برگزاری غیر قانونی نمایشگاه مبلمان و پیگیری های این سازمان در شهرستان گرگان خبر داد.

 علی اصغر اصغری در این خصوص افزود: بر اساس گزارشات واصله مردمی و نارضایتی تعداد کثیری از بازاریان ( اتحادیه صنف  مبل فروشان در شهرستان گرگان مبنی بر برگزاری غیر قانونی نمایشگاه مبل در محل سایت اداری , میدان بسیج شهرستان گرگان,  با شعار خانواده ایرانی ،کالای ایرانی تیمی از بازرسان این سازمان بمنظور بازرسی به محل اعزام و پس از بررسیهای بعمل آمده، تخلف عدم اخذ مجوزهای لازم و عدم رعایت برخی از ضوابط قانونی  توسط متولیان و مجریان  برگزاری این نمایشگاه احراز گردید. که پرونده تخفات این مرکز در دست تهیه و ارسال به تعزیرات حکومتی استان میباشد.

وی در ادامه گفت: با توجه به مصوبات مندرج در قوانین نظام صنفی برگزاری نمایشگاه با  هماهنگی  اتحادیه مربوطه و اخذ مجوزهای لازم از سازمان صنعت،معدن وتجارت قانونی می باشد و متولیان برگزاری نمایشگاه میبایست با رعایت قوانین و مصوبات از برگزاری نمایشگاههای بدون مجوز که موجب تنش در فضای بازار و همچنین ایجاد مشکلات خدمات پس از فروش برای خریداران میگردد خودداری نمایند. 

رئیس اداره نظارت و بازرسی در ادامه گفت: با توجه به قرار گرفتن در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و همچنین بمنظور جلوگیری از ایجاد فضای نارضایتی در میان بازاریان محترم ،و مسئولین اتحادیه ها ,  اخذ مجوزهای لازم و نظارت بر روند فروش کالا در  غرفه های  نمایشگاه را  امری ضروری دانست  و اعلام داشت  میبایست از هرگونه فعالیت غرفه های بدون پروانه اخذ مجوز قانونی  جلوگیری نمود تا موجب نارضایتی تولید کنندکان و مصرف کنندکان  نگردد.

اصغري در ادامه افزود: کلیه ارگانها و نهادها بمنظور برگزاری نمایشگاه باید مجوزهای لازم را از سازمان صنعت،معدن و تجارت استان درخواست و  اخذ نموده و طی مراحل قانونی به برگزاری نمایشگاه  مبادرت ورزند. وی هرگونه رفتار مغایر با این ضوابط را بمنزله ی قانون گریزی و تخلف دانسته  که موجب  وهن مجریان و عدم  رعایت موازین قانونی  و نارضایتی بازاریان و شهروندان میگردد.

این مقام مسئول همچنین ضمن اظهار نارضایتی از برگزاری اینگونه نمایشگاه ها، اظهار امیدواری نمود تا ضمن قانونمداری برگزار کنندگان نمایشگاهها در آینده شاهد برگزاری اینگونه  نمایشگاههای بدون مجوز در سطح شهرهای استان نباشیم .
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار