احتمال معافیت پرداخت مالیات معدن

با وجود رکود نسبی در اقتصاد رشد 10 درصدی در ارزش افزوده بخش صنعت را شاهد بودیم که در صورت مساعد شدن بازار این رقم می‌توانست بیشتر باشد.
کد خبر: ۴۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵ 31 May 2015
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا نعمت‌زاده در اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران که در برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما به لحاظ زمین‌شناسی دارای منابع متنوعی است و گرچه فعالیت‌های خوبی در گذشته انجام شده اما درزمینه اکتشافات و بهره‌برداری کافی نبوده است.

وی افزود: پیش از انقلاب اکتشافاتی از سوی شرکت‌های خارجی انجام شد و پس از انقلاب نیز اکتشافات ادامه داشت اما هنوز از 7 درصد کل مساحت سرزمینی اکتشافات ما کمتر است.

وی با بیان اینکه مطالعات در بخش معدن ناقص بوده، افزود: از سال گذشته مطالعات در این بخش را گسترش داده‌ایم گرچه بسیاری از مناطق به دلیل محدودیت‌های زیست‌محیطی و وجود رادیو اکتیو بلامطالعه مانده اما هم‌اکنون در حال شروع مطالعه در سایر بخش‌ها هستیم.

نعمت‌زاده با بیان اینکه سازمان زمین‌شناسی متولی امر اکتشافات در کشور است خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت‌های مالی این سازمان نتوانسته در این زمینه رشد داشته باشد. ما از سال گذشته ازسرمایه‌گذاران برای شناسایی پهنه‌های معدنی دعوت کرده‌ایم و این پهنه ها را برای اکتشافات از طریق واگذاری به آنها خواهیم داد.

وی افزود: همچنین از سازمان ایمیدرو درخواست کردیم هزار و دویست کیلومتر مربع در بخش اکتشافات را برعهده گیرد که این سازمان در حال حاضر صد هزار کیلومتر را در دست اجرا دارد. ایمیدرو می‌تواند مکمل فعالیت‌های بخش خصوصی باشد.

نعمت‌زاده در ادامه با اشاره به میزان ذخایر شناسایی شده معدنی در کشور گفت: بالغ بر 40 میلیارد تن ذخایر در کشور شناسایی شده که در صورت گسترش اکتشافات این میزان می‌تواند به دو برابر افزایش یابد.

وی گفت: اغلب اکتشافات سطح‌الارضی بوده اما پیش‌بینی می‌شود ذخایر زیادی زیر زمین وجود داشته باشد که به تدریج باید برای بهره‌برداری آنها اقدام شود.

ایلنا؛ وی گفت: با وجود رکود نسبی در اقتصاد رشد 10 درصدی در ارزش افزوده بخش صنعت را شاهد بودیم که در صورت مساعد شدن بازار این رقم می‌توانست بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه بخش معدن در حال رکود است گفت: این موضوع نباید سرمایه‌گذاران را ناامید کند زیرا در زمانی که فعالیت‌های عمده معدنی و نفت و پتروشیمی در حرکت به سمت پایین و سینوسی قرار دارند بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری است و در زمان تولید می‌توان قیمت‌ها را به اوج خود بازگرداند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار