اختصاص 8 مسجد در رفسنجان به آیین معنوی اعتکاف

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان گفت: در 8 مسجد شهر رفسنجان مراسم معنوی اعتکاف برگزار می‌شود که دو مسجد ویژه برادران و شش مسجد ویژه خواهران است.
کد خبر: ۴۰۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 05 April 2017
حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی اظهار داشت: اعتکاف سنت محمدی است و پایه‌های محکمی دارد و پیامبر(ص) شخصا در مسجد معتکف می‌شدند و در روایات زیادی به این سنت حسنه توصیه و تأکید شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان تصریح کرد: باتوجه به گستردگی زیاد و استقبال فراوان جوانان برای شرکت در امر مقدس اعتکاف بنا به فتوای مراجع در مساجد دیگری در کنار مسجد جامع مراسم معنوی اعتکاف برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در شهر رفسنجان در هشت مسجد جامع، موسی‌بن جعفر(ع)، امام‌خمینی(ره)، مسجدالنبی(ص)، ابوالفضل(ع)، خیراندیش، قبا و مسجد محله رحمت‌آباد مراسم اعتکاف برگزار می‌شود و در هر روستا یک مسجد به این امر مقدس اختصاص دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: دو مسجد ویژه برادران و شش مسجد برای معتکفان خواهر درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 7 هزار نفر در شهرستان معتکف شدند، گفت: امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم بیش از این تعداد، از معتکفان باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان همچنین از هزینه 32 هزار تومانی برای غذای افطار و سحر معتکفان یاد کرد و بیان داشت: برنامه‌های فرهنگی، مداحی، سخنرانی و... از جمله برنامه‌های سه روز برای معتکفان در مساجد است.

وی متذکر شد: دو سخنران از تهران به همراه سخنرانان بومی و کارشناسان دینی و خانواده در ایام اعتکاف معتکفان را همراهی می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار