تلاش برای حل مشکلات حمل و نقل عمومی کرج

کد خبر: ۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱ 09 February 2015
شهردار کلانشهر کرج با بیان اینکه تلاش های گسترده ای برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی دراین کلانشهرآغاز شده ، از شهروندان خواست برای کاهش ترافیک، استفاده از خودروهای عمومی را اولویت قرار دهند.
به گزارش ایرنا، علی ترکاشوند روز دوشنبه در آیین گشایش سه طرح خدماتی و الکترونیکی درسازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی کرج و حومه افزود: گام نخست توسعه حمل و نقل عمومی، استقبال گسترده مردم از خودروها و وسایل نقلیه عمومی است.
وی ادامه داد: امروز در کشورهای پیشرفته جهان، بیشتر مردم به استفاده از خودروها و وسایل نقلیه عمومی روی آورده اند که ما نیز باید این مقوله را اولویت زندگی خود قرار دهیم.
وی با اشاره به فعالیت حدود 12 هزار دستگاه تاکسی در کلانشهر کرج، گفت: اکنون نیز 20 هزاردستگاه خودرو شخصی درکرج مسافر جابه جا می کنند که برای افزایش ضریب امنیتی مردم، استفاده از خودروهای عمومی ضروری است. 
این مسوول افزود: فعالیت خودروهای مسافرکش شخصی، نیز مشکلاتی در امر خدمات دهی تاکسی ها به وجود آورده که این امر به بررسی نیاز دارد.
شهردار کرج تاکید کرد: وسایل نقلیه عمومی اعم از تاکسی ، اتوبوس و مترو به لحاظ امنیت و آرامش روانی و جسمی مردم به مراتب تاثیرگذار بوده و از سوی دیگر بهره گیری ازاین وسایل به کاهش ترافیک و پاکیزگی محیط زیست کمک می کند.
ترکاشوند گفت: اکنون کرج به لحاظ خدمات تاکسیرانی محدودیت خاصی ندارد اما تعداد اتوبوس های این کلانشهر کم است.
وی از سازمان تاکسیرانی کرج خواست در بخش خدمات حمل و نقل عمومی نظارت بیشتری به عمل آورد تا شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان باشیم.
شهردار کرج ، ساماندهی برخی خطوط تاکسیرانی را از نیازهای این کلانشهر دانست و گفت: با اجرای این طرح ، نیازها و کمبودها برطرف می شود و محله ها و مناطق محروم بهتر می توانند از خدمات تاکسیرانی استفاده کنند.
ترکاشوند بر سلامت فنی و پاکیزگی خودروهای عمومی به ویژه تاکسی ها تاکید کرد.
شهرداری کرج اظهار داشت: طرح مطالعاتی در خصوص خط ' بی آر تی ' برای کرج انجام شده و آن را دنبال می کنیم.
وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری، تلاش خود را برای توسعه خدمات حمل و نقل عمومی مضاعف کرده است، گفت: یکی از برنامه ها، توسعه و اجرا طرح قطار شهری است.
این مسوول ، طرح قطار شهری را از مهم ترین مسایل و طرح های این کلانشهر دانست و افزود: استاندار البرز و شورای شهر مصوبه خوبی برای این طرح به تصویب رساندند که قرار است سال آینده برای راه اندازی هفت ایستگاه مترو در این کلانشهر به بهره برداری برسد.
وی، از اختصاص پنج هزار میلیارد ریال از محل فروش اراضی شهری برای طرح قطار شهری کرج خبرداد و گفت : از این مبلغ دو هزارو 300 میلیارد ریال دراختیار سازمان قطار شهری قرار گرفته است.
دراین آیین بهره برداری از طرح کارت الکترونیکی ، خانه تاکسی (ایستگاههای راه آهن و بیمارستانها) و کارواش ویژه تاکسی ها با حضور مسوولان شهری ، خبرنگاران ومعتمدین محلی آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار