قطع بودجه کانون‌های فرهنگی غیرفعال

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: رده‌بندی و سطح‌بندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال 94 در دستور کار قرار گرفته که بر اساس آن کانون‌های غیرفعال از سبد حمایتی خارج می‌شوند.
کد خبر: ۳۶۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 19 May 2015
محمدحسین عبداللهی در جمع خبرنگاران از اضافه شدن 20 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان خبر داد و اظهار کرد: رده‌بندی و سطح‌بندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال 94 در دستور کار قرار گرفته که بر اساس آن کانون‌های غیرفعال از سبد حمایتی خارج می‌شوند و هم‌اکنون 50 کانون غیر فعال وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 600 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان وجود دارد، افزود: محورهای فعالیت کانون‌های مساجد در سال 94 شامل قرآن و عترت، نماز و مسجد، خانواده و سبک زندگی و فعالیت‌های فرهنگی هنری با موضوعات دلخواه می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه، یک چهارم مساجد استان باید دارای کانون باشند که ما قبل از پایان برنامه به این مهم دست پیدا کرده‌ایم.

عبداللهی اظهار داشت: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی از برنامه‌های پژوهشی تمام کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و همچنین از گروه‌های سرود، تئاتر و نشریات تجربی به صورت ویژه حمایت می‌کند.

وی افزود: میانگین سرانه امسال برای هر کانون، 700 هزار تومان اعلام شده است و به کانون‌های فعال یک میلیون تومان، نیمه فعال 400 هزار تومان و کانون‌های تخصصی یک میلیون و 500 هزار تومان اعتبار داده می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی به برخی از مأموریت‌های ابلاغی در کانون‌های مساجد نیز اشاره کرد و گفت: بصیرت افزایی، خانواده، امر به معروف و جمعیت از جمله این مأموریت‌ها محسوب می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار