بی‌مهری با تولید ورمی کمپوست

کارآفرین نمونه بخش تولیدات کشاورزی استان اردبیل گفت: تولید ورمی کمپوست که از سوی بسیج سازندگی مورد تشویق قرار گرفته در مرحله تولید و بازاریابی با مشکلات و بی‌مهری‌ روبه‌رو شده است.
کد خبر: ۳۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶ 19 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رباب الفتی از زنان تولیدکننده برجسته کشور و استان اردبیل پیش از ظهر امروز در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های تولیدکنندگان منطقه ارشق در جمع تعدادی از خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته در چند نقطه از جمله ارشق، احمدبیگلو و پریخان اقدام به کشت زعفران کردیم که هر چند این کشت در مساحت کوچک و متناسب با اقلیم منطقه انجام شد اما نتایج خوبی از آن گرفتیم.

وی افزود: هر چند کشت زعفران به سرمایه اولیه مکفی نیاز دارد و اغلب تولیدکنندگان در خرید پیازچه زعفران با مشکلاتی روبه‌رو هستند اما انتظار می‌رود این تولیدکنندگان مورد حمایت قرار گیرند تا با رغبت و علاقمندی تولید زعفران در استان توسعه پیدا کند.

کارآفرین نمونه بخش تولیدات کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: برای اولین بار در فضای محدود اقدام به کشت زعفران در ارشق کردیم که تولید به دلیل مرغوبیت آن به صورت محدود وارد بازار شد اما این توانمندی وجود دارد که با توجه به تجربه خوب سال گذشته در توسعه کشت زعفران و حمایت مسئولان از تولیدکنندگان در این راستا بتوانیم به توسعه کمی نیز اقدام کنیم.

الفتی تصریح کرد: تمام مراحل کشت زعفران در استان اعم از کاشت، داشت و برداشت و حتی بسته‌بندی به صورت سنتی انجام می‌شود و مصرف آن نیز در حد خانگی است، اما اگر مسئولان نسبت به تامین اعتبارات اقدام کنند در تولید زعفران می‌توانیم به جایگاه همپای استان‌های شاخص همچون مشهد برسیم.

وی ادامه داد: در قالب شرکت تعاونی با حضور زنان کارآفرین در این زمینه اقدامات اولیه انجام شده و سعی بر جدیت در این کار و فعالیت عمده و اساسی است؛ قطعاً می‌توانیم با برخی از اقدامات حرکت‌های زیربنایی و توسعه کارآفرینی را در این بخش شاهد باشیم.

تولیدکننده نمونه استان اردبیل در مورد تولید ورمی ‌کمپوست تصریح کرد: چند سال است که در این حوزه نیز ورود پیدا کردیم ولی حمایت‌های لازم از تولیدات و بازاریابی آن انجام نشده است و تنها به صورت محدود موفق شدیم تا تولیداتمان را به شهرداری‌ها برای استفاده در گلخانه‌ها و مجموعه‌های تولید گل و درختچه‌های زینتی ارائه کنیم.

الفتی ادامه داد: به دلیل حمایت نشدن در حال جمع‌آوری چند سالن تولید ورمی کمپوست که بهترین جایگزین کودهای شیمیایی است، هستیم در حالی که پرداخت پنج میلیون تسهیلات از طریق بسیج سازندگی نیز نمی‌تواند پاسخگوی طرح‌های توسعه‌ای در این بخش باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان گفت: تمام تلاشمان را در تولید زعفران به شکل ارگانیک و ورمی کمپوست انجام می‌دهیم و با اتفاقاتی که افتاده است سعی بر تقویت این جبهه تولیدی و کارآفرینی داریم که قطعاً می‌تواند مولد خوبی در اقتصاد کشور و افزایش توانمندی‌های اقتصادی باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار