ضرورت ایمن‌سازی ساختمان‌های عمومی

شهردار اردبیل با گرامیداشت یاد شهدای آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی و فروریزی ساختمان پلاسکو تهران، بر ضرورت توجه به امر ایمن‌سازی ساختمان‌ها و اماکن عمومی تاکید کرد.
کد خبر: ۳۶۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 24 January 2017

حمید لطف‌اللهیان اظهار کرد: وقوع حوادث پیش‌بینی نشده در شهرها با توجه به ویژگی‌ها و اقتضای زندگی شهری در دنیای امروز و اشتباه‌پذیر بودن رفتارهای انسانی، امری تقریبا گریزناپذیر است.

وی گفت: اما آنچه که در این میان مهم به نظر می‌رسد چگونگی اقدام و برنامه‌ریزی برای پیشگیری از وقوع حوادث و یا به حداقل رساندن اثرات سوء آن در صورت وقوع است.

شهردار اردبیل ایمن‌سازی ساختمان‌ها به ویژه ساختمان‌ها، اماکن تجاری و خدماتی با کاربردهای مختلف مستعد حوادثی نظیر آتش‌سوزی را اولین و موثرترین اقدام در راستای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از وقوع این قبیل حوادث بیان کرد.

لطف‌اللهیان افزود: در صورت وقوع حادثه دیگر فرصت آنچنانی برای کاستن از اثرات آن نخواهد بود بنابراین علاج واقعه را بایستی قبل از وقوع چاره‌اندیشی کنیم.

وی با اشاره به وجود اماکن متعدد تجاری و خدماتی در سطح شهر اردبیل، تصریح کرد: با توجه به ایرادات و نقص‌های فنی و ایمنی موجود در برخی از این اماکن همه‌ساله اکیپ کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل در نوبت‌های متوالی با حضور در محل تذکرات و توصیه‌های لازم را به صورت کتبی و شفاهی در خصوص ضرورت بکارگیری تدابیر بیشتر ایمنی به متصدیان امر دادند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار