ممنوعیت فروش داروهای گیاهی در عطاری ها

عطاری ها مجاز به تجویز، فروش و عرضه داروهای گیاهی نیستند و فقط مجاز به عرضه گیاهان دارویی هستند.
کد خبر: ۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶ 19 January 2015
به گزارش تابناک، عباس جعفریان دهکردی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عطاری ها بر اساس قوانین و ضوابط صنفی فقط مجاز به عرضه گیاهان دارویی هستند.

وی ادامه داد: به همه شرکت های تولید و توزیع کننده داروهای گیاهی نیز اعلام شده است که مجاز به تحویل این داروها به عطاری ها نیستند.

وی با تاکید بر اینکه گیاهان دارویی با داروهای گیاهی تفاوت دارد تصریح کرد: متصدیان عطاری ها همچنین مجاز به تجویز دارو نیستند.

این دکتر داروساز با بیان اینکه گیاهان دارویی، دارای خواص درمانی و ماده موثر هستند، توضیح داد: اما داروهای گیاهی از تبدیل و فرآوری برخی گیاهان به دارو در کارخانه های داروسازی به دست می آیند که استفاده از آنها در شرایط و موارد تعیین شده توسط پزشک مجاز است.

جعفریان دو مشکل بزرگ عطاری ها را ورود آنها به عرصه های درمان و تجویز دارو دانست و گفت: جلسات متعددی با استانداری، امور صنفی، نیروی انتظامی و دادگستری برای پیگیری این موضوع و ارائه راهکار جهت کنترل مناسب آن داشتیم.

وی افزود: در نتیجه این جلسات، تیم مشترکی از مجمع امور صنفی و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به منظور بازرسی از عطاری از دو ماه گذشته تشکیل شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در این مدت تعدادی تخلف گزارش شده است تاکید کرد: با برخورد مناسب با این تخلفات می توان آن را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه واحدهای عطاری زیر نظر اصناف هستند خاطرنشان کرد: حدود 300 عطاری مجاز و حدود 300 عطاری غیر مجاز در استان اصفهان فعال است که بیشتر آنها در شهر اصفهان مستقرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار