كاپيتولاسيون اشتغال در فضاي مجازي!

کد خبر: ۳۵۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 05 January 2017

به گزارش تابناک یزد، روزنامه جوان نیز در گزارشی با عنوان« كاپيتولاسيون اشتغال در فضاي مجازي! » نوشت:

«در حالي كه رئيس‌جمهور فضاي مجازي را يكي از سرمایه‌هاي ايجاد اشتغال در كشور معرفی کرد، اما كارشناسان معتقد هستند كه نه‌تنها اعمال محدوديت‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي هيچ ارتباطي با اشتغالزايي ندارد، بلكه تلاش نكردن براي راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات از سوي دولت، همان اعمال محدوديت براي ملت است.

پازل ناتمام وزارت بهداشت/  كاپيتولاسيون اشتغال در فضاي مجازي!

اين روزها فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي تا حدي در بطن جامعه ريشه دوانده كه گويي زندگي بدون آن براي مردم غيرممكن شده است، اما اين مهم نيز همانند هر مقوله ديگري كه در عالمِ واقع وجود دارد، بايد از منظر تهديد و فرصت توأمان ديده شود، آنگونه كه رهبر معظم انقلاب نيز همزمان با شروع سال تحصيلي جديد حوزه‌هاي علميه در شهريور ماه سال جاري فرمودند: «فضاي مجازي، به صورت توأمان داراي منافع و مضرات بي‌شماري است كه بايد با استفاده از فرصت‌هاي آن، مفاهيم اسلامي را در سطح گسترده ترويج كرد و در همين خصوص، شوراي‌عالي فضاي مجازي با هدف تمركز در فكر، تصميم و اقدام تشكيل شد. اما آنچه امروز به شدت در جامعه مشاهده مي‌شود نبود فرهنگ‌سازي مناسب در استفاده از فضاهاي مجازي است كه آسيب‌هاي فراواني را از هر جهت برجاي مي‌گذارد. بر همين اساس است كه فيلترينگ برخي شبكه‌هاي اجتماعي هر از گاهي مطرح مي‌شود، اما ظاهراً اختلاف نظر بر سر اين موضوع داستاني دنباله‌دار شده است كه به رغم مطرح شدن در موارد خاص، باز هم به نتيجه قطعي نمي‌رسد؛ چراكه مسئولان نظارت بر فضاي مجازي (شوراي عالي فضاي مجازي، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه و كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي) هركدام ديدگاه‌هاي متفاوتي در اين‌باره دارند.

اختلاف‌نظر درباره فيلترينگ برخي شبكه‌ها تا جايي بود كه حتي رئيس‌جمهور نيز چند شب پيش به آن ورود پيدا كرد و در گفت‌و‌گوي زنده تلويزيوني با مردم، فضاي مجازي را يكي از سرمایه‌هاي ايجاد اشتغال دانست و با تأكيد بر اينكه مردم مي‌توانند شغل‌هاي مناسب داشته باشند، گفت: «براي شبكه‌هاي اجتماعي بايد سختگيري‌ها را كم كنيم. »


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار