بیانیه انجمن شاعران اهل بیت " ع" تبریزدرمحکومیت جنایات آل سعود در یمن

انجمن شاعران اهل بیت " ع" تبریزدرمحکومیت جنایات آل سعود در یمن بیانیه ای صادر کرد . متن بیانیه بشرح زیر است
کد خبر: ۳۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 14 May 2015

بسم الله الرحمن الرحیم

از نخستین روزهای بهار ، رژیم آل سعود با همراهی و حمایت همپیمانانش ، در حال فروریختن آتش و آهن بر سر مردم مظلوم یمن کشتار غیرنظامیان و کودکان و زنان ، تخریب منازل مسکونی ، اماکن مذهبی و مقدس ، پل ها و مراکز تولید برق و آب و فرودگاهها و ... این کشور است ، هفته های متمادی است که اخبار غم انگیز و تصاویر جانگداز از به خاک و خون کشیده شدن کودکان معصوم، آتش افروزی در خانه های مردم مظلوم و ویرانی گسترده در یمن ، وجدان انسانها را تکان می دهد ؛ به راستی کدام انسان باوجدانی است که قلبش از این فجایع خونین و جنایتهای دهشتناک که توسط آل سعود و با همراهی و حمایت امریکا و رژیم صهیونیستی ، انگلیس خبیث و فرانسه جنایتگرکه هر کدام از این دولتها سوابق طولانی در مسلمان کشی رقم میخورد ، خون نشده باشد و کدام انسانی است که بر این مصیبت بزرگ و کشتار و آوارگی مردمی که تنها جرمشان ، تلاش برای احیای استقلال ملی و نفی سلطه خارجی است ، خون نگرید ؟ و البته در این میان نقش دولتهای وابسته مانند ترکیه و امارات و بحرین و مصر که در حمایت از تروریسم تکفیری وهابی در برهم زدن امنیت و آرامش میلیونها مسلمان و کشتار آنان ، هرگز از ذهن تاریخ و ملتها زدوده نخواهد شد...

امروز نه تنها مردم مظلوم یمن و خاصه شیعیان این کشور ، بلکه مردم عراق و سوریه و لبنان از شیعه و سنی در آتشی که آل سعود با حمایت امریکا و همپیمانانش با ترویج و تشکیل وهابیت برافروخته اند ، میسوزند و عاقبت الامر کسانی که خود را " خادم حرمین شریفین ! " معرفی میکنند ، با مشاهده اینکه سپاه تکفیری و وهابی شان نمیتواند مانع ازتحقق اهداف انقلاب و بازیابی استقلال و برپایی دولت غیر وابسته در یمن شود ، نقاب از چهره برانداخته و برای کشتار یمنی ها خود وارد عمل شده و هفته هاست که مسلمانان یمنی را آماج حملات وحشیانه ای قرار داده اند که شهادت هزاران غیرنظامی و آوارگی صدها هزار نفر گوشه ای از نتایج آن است.

از سوی دیگر محاصره مردم یمن و جلوگیری از ارسال ضروری ترین نیازهای مردم مانند غذا و دارو و تجهیزات پزشکی ، مردم یمن را در شرایط بسیار سختی قرار داده است ، شرایط که مدعیان حقوق بشر نه تنها چشم از دیدن آن فروبسته اند ، بلکه متجاوزان را نیز مورد حمایت نظامی وسیاسی قرار داده و با وقاحت تمام ، از بیان این حمایت نیز ابایی ندارند !

بحران یمن تنها مصیبت جهان اسلام نیست و علاوه بر یمن ، سالهاست که غرب و مشخصا آمریکا و انگلیس و فرانسه با همپیمانی دولتهای وهابی و مرتجع عرب و دولت ترکیه ، در عراق و سوریه و لبنان ، به دست تکفیریها و وهابی های خونریز آتشی برافروخته و دفتر زندگی صدها هزار انسان را سوخته و میلیونها انسان را آواره ساخته اند. این در حالی است که فلسطین و قدس شریف همچنان در اشغال صهیونیسم است ؛ و پیداست که استعمار به اشغال فلسطین و تاسیس دولتی نامشروع و نسل کشی مسلمانان این کشور تاریخی بسنده نکرده و به دنبال اجرای نقشه سهمگین تری برای مسلمانان است ؛ نقشه ای که با اجرای آن ، مسلمانان در یک جنگ داخلی و فرساینده گرفتار شوند...

بحران یمن ، عراق ، سوریه و لبنان بخشی از نقشه بزرگ استعمار برای تضعیف و تخریب جهان اسلام ، تجزیه کشورهای اسلامی با ایجاد جنگهای طایفه ای ، مذهبی و قومیت گرایی است ؛ ما شاعران اهل بیت " علیهم السلام " با تاکید بر نقش بی بدیل " وحدت اسلامی " و نقش عموم مسلمین و نخبگان مذهبی و فرهنگی و خاصه شاعران متعهد در ترویج و تحکیم وحدت اسلامی و بازگویی دردها و رنجهای امت اسلام و چاره اصلی آن که همانا وحدت است ، همصدا با شاعران آگاه امت اسلام که باسروده های خویش ، جنایات آل سعود را در دفتر تاریخ ثبت کرده و با ملت مظلوم یمن همصدا شده اند ، جنایات و وحشیگریهای آل سعود و جریان استعماری تکفیری وهابی را در حمله به ملت یمن به شدت محکوم می کنیم وبه سران رژیم فاسد عربستان میگوییم ؛ که اگر صدام و دیگر دیکتاتورهای وابسته به سلطه گران توانستند با خونریزی به حکومت خود ادامه دهند ، آل سعود نیز خواهد توانست .

آل سعود بداند که از حمله به یمن و کشتار کودکان و زنان و بیگناهان ، جز ننگ و عارو نفرت نتیجه ای نخواهد گرفت و جاری شدن سیل خون بیگناهان در یمن ، سقوط "خائنان حرمین شریفین " را سرعت خواهد بخشید.

ما شاعران اهل بیت " علیهم السلام " تبریز با تاکید بر پیروی از ولایت فقیه ؛ اعلام می کنیم که در پرتو اطاعت از ولایت فقیه ، افقهای پیش رو برای ملت ایران و جریان مقاومت ، افقهای روشن پیروزی است و مقاومت در برابر زورگویان جهانی و دولتهای همسو همچون آل سعود ؛ آینده ای جز پیروزی برای ملتهای مقاوم نخواهد داشت.

ضمن همدردی و همبستگی عمیق با ملت مظلوم یمن و جریان مقاومت در این کشور؛ این پیام قرآنی را به برادران و خواهران یمنی خود باز می گوییم که ؛ ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم... شما مقاومت کرده اید و میدانیم و میدانید که اگر به مقاومت برای یاری خداوند متعال ادامه دهید ، پیروز و سرفراز این میدان شما خواهید بود .

شاعران امضا کننده بیانیه :

خلیل آسانی " حائر" – منصوره آقایی - اسماعیل اکبرزاده زکی " مجاهد تبریزی " – مالک اشتر امجدی – حمید امجدی – حسین اصلی – حسن باحجب – محمدرضا بحری - بهشتی - کاظم پوررادی – اصغر پیری – خانم تارمحمدی – جعفری – حسین حسنی - علی حسین زاده – قربانعلی خدایار - دلپاک – حسن دهقانزاده - ستار رزاقی راد – عباس رسولی – سعید رضا زاده – محمد رنجبر " رنجی " - مجتبی زادصادق – فیروز سالاری - محمد سالک رحیمی – علیرضا سعدی – امیرحسین سلمانی - صومی سنگلجی – ایوب شهبازی – علی شهودی – ابراهیم صابری خسروشاهی – احسان عباسی -محمدرضا علیزاده – جواد قربانپور – اسد ا... محمدی – جلال محمدی – بهمن نخلستانی حق – علی نظیری - سید محمد مسعود نقیب – یحیی ولیپور- محمد یادگاری و...

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار