رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد:

اخذ مجوز سرمايه گذاري خارجي ٢٠٠ميليارد دلاري در استان

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امسال 200 میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه‌های مختلف استان، مجوز اخذ شده است، گفت: این مجوز برای سرمایه‌گذاری در زمینه احداث نیروگاه 1200 مگاواتی و آزادراه اخذ شده است.
کد خبر: ۳۴۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 23 December 2016
به گزارش تابناک تبریز، رضا حسینی افزود: متأسفانه وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی با کارشکنی و گیر و پیچ دادن کارهای اداری، عملاً سد راه جذب این  سرمایه‌گذاری خارجی  شده‌اند.

وی گفت: در حالکیه در ایران برای اخذ مجوز و شروع عملیات احداث یک واحد تولیدی و صنعتی 170 روز بطور متوسط زمان می‌برد این زمان در کشورهای حتی جهان سوم نیز به هشت روز و کمتر از آن رسیده است .

وی افزود: کشور ما در ایجاد کسب و کاردر رتبه 120 جهان قرار دارد و اگر خواهان تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری هستیم، باید موانع و مشکلات موجود در زمینه جذب سرمایه گذاری برداشته شود .

رییس سازمان اقتصادی و دارایی  استان گفت: سیاست‌گذاری در زمینه سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در استان متناسب با ظرفیت‌ها، توانایی و استعدادهای هر شهرستان نیست، و احساسی و بدون برنامه عمل کردن  آفتی است که  در سرمایه گذاری‌ها مبتلا هستیم.

در این جلسه فرماندار ملکان نیز از سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در این شهرستان خبر داد و افزود: دو هزار میلیارد ریال از این سرمایه گذاری مربوط به احداث بزرگترین  کارخانه  ذوب آهن شمالغرب کشور و دیگری احداث شهرک گلخانه‌ای است که برای آن، بخش خصوصی دو هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.

محمدباقر خانی گفت: با تکمیل وبهره برداری از این دو طرح تا دو سال آینده برای بیش از 1400 نفر شغل ایجاد خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه این دو طرح بدون هیچ گونه اعتبارات و تسهیلات دولتی از طرف بخش خصوصی احداث می‌شود، خواستار تعامل و همکاری ادارات به منظور تسریع در اتمام این طرح‌ها شد .

در پایان این جلسه از شاهین زوارقی دارنده 64 اثر واختراع ثبت شده در زمینه گیاهان دارویی تجلیل شد./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار