رئیس سازمان جهاد کشاورزی:

تسهیلات کم بهره برای تامین علوفه دامداران خراسان جنوبی ضروری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خواهان کمک های دولتمردان مرکز برای تامین تسهیلات کم بهره یا یارانه ای برای خرید علوفه دامداران عشایر و روستایی استان شد.
کد خبر: ۳۴۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ 22 December 2016
هاشم ولی پور مطلق چهارشنبه شب در نشتسی در بیرجند افزود: تامین آب مورد نیاز مزراع زعفران و دامداران روستایی از دیگر انتظار این سازمان و تولید کنندگان مواد پروتئینی استان از مسئولان است در غیر این صورت دچار خسارت های جبران ناپذیری در حوزه کشاورزی و دامداری در خراسان جنوبی خواهیم شد.
وی در ادامه گفت: کارشناسان این سازمان می توانند کرم خراط و سوسک شاخداری که به خاطر خشکسالی در استان شیوع پیدا کرده است مهار کنند و اجرای طرح پایلوت در این ارتباط سازمان جهاد کشاورزی استان را بپذیرید و با تامین مختصر بودجه ای برای تجهیز، آن را به بهینه تبدیل خواهیم کرد.
وی ادامه داد: با تسهیلات کم بهره برای تامین تجهیزات در این زمینه می توان این مشکل را از بین برد، چون این کار بخش خصوصی نیست.
به گزارش ایرنا، ولی پور مطلق اظهار کرد: سال 1394شرایط و تجربه بسیار سختی از نظر خشکسالی در استان حاکم شد، خراسان جنوبی سومین استان خشک کشور است اما در طول 30 سال گذشته کمترین باران استان در سال گذشته اتفاق افتاد که بی سابقه بود.
وی اضافه کرد: از سال زراعی سال گذشته تاکنون 20 میلی متر بارندگی در استان گزارش شد، امسال چهار میلی متر بارندگی یعنی یک پنجم گزارش شده است.
وی کشاورزی را مهم ترین بخش اقتصادی استان دانست و یادآور شد: تولید ات کشاورزی بیشترین سهم را در ایجاد درآمد و ارزش افزوده در استان دارد، معیشت مردم از راه کشاورزی تامین می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: وضعیت دام استان شرایط بسیار بحرانی دارد بیمه ها به دلیل شرایط مالی نمی توانند خسارتهای ناشی از بلایای طبیعی را جبران کنند مسئولان این نکات را مورد توجه قرار دهند.
ولی پور مطلق افزود: همت مردم استان بسیار بلند است یاد گرفته اند تسلیم شرایط نشوند، گدایی یاد ندارند دست روی زانوی خود می گذارند در مشارکت مردمی بی نظیر هستند پس مسئولان هم آنان را یاری کنند.
وی تاکید کرد: کمبود زیرساخت در استان از جمله چالشی است مردم هیچ گریزی جز پناه بردن به کشاورزی ندارند اکنون دچار بحران شده اند با حداقل بودجه ای می توان مردم را به آینده امیداوار کرد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار