نشست علمی بافق شناسی

کد خبر: ۳۴۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 19 December 2016
به گزارش تابناک یزد،نخستین نشست هم اندیشی و برنامه ریزی بافق شناسی برگزار شد.

سرپرست فرمانداری بافق هدف از برگزاری همایش بافق شناسی را شناساندن آداب و سنن، رفتار و کردار و فرهنگ عامه مردم این دیار به سایر نقاط کشور اعلام کرد

محمد زاده رحمانی افزود: استفاده از فرهنگ شفاهی و بررسی آثار تاریخی و فرهنگی می تواند نقش موثری در پیدایش و ثبت تاریخ تحولات ادارات شهرستان، سنن مختلف مردم، شناسایی مفاخر و مشاهیر بافق داشته باشد.

مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی استان یزد هم دراین نشست گفت:مطرح کردن ریشه واژه ها،پوشش و حرکت ها برای مردم از ملزومات یک جامعه است.

داوود پاک طینت  با اشاره به اینکه اسناد مکتوب، قباله های ازدواج، وقف نامه و انواع و اقسام دست نوشته های گذشته را در اختیار عموم مردم شهرستان بافق می باشد، افزود: مردم شهرستان بافق در صورتیکه آثار ارزشمندی دارند که نشان از هویت و تاریخ گذشته شهرستان باشد به دبیرخانه همایش ارسال کنند تا با نام آنان ثبت شود.

وی در رابطه با محفوظ ماندن مالکیت اسناد و همچنین بازگرداندن آنها به مالکین قول مساعد و همکاری داد.

پاک طینت با اشاره به مدارک و اسناد بایگانی شده در ادارات و ارگان ها گفت: با توجه به قدمت دیرین شهرستان بافق مدارک قابل توجهی از گذشتگان در این شهرستان وجود دارد که می طلبد ادارات و نهادهای فرهنگی شهرستان در این راستا همکاری لازم با این مجموعه را داشته باشند.

در این نشست پیرامون موزه مردم شناسی بافق، معرفی صنایع دستی و گردشگری، ثبت و معرفی غذاها و لباس محلی نیز بحث و تبادل نظر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار