بهره‌برداری از 11 حلقه چاه آب شرب در یزد

امروز در مراسمی با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب، 11 حلقه چاه آب شرب اضطراری در یزد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۳۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵ 12 May 2015

به گزارش تابناک یزد، رحیم میدانی ظهر امروز به همراه هیئت همراه معاون اول رئیس جمهور وارد یزد شد و در مراسمی از 11 حلقه چاه آب شرب بهره‌برداری کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در این مراسم با اشاره به اینکه این چاه‌ها در منطقه یزدگرد واقع شده است، اظهار داشت: برای بهره‌برداری از این چاه‌ها اعتباری بالغ بر 88 میلیارد ریال هزینه شده است.

علی اسلامی خاطرنشان کرد: این اعتبار از محل اعتبارات استانی و تنش آبی تامین شده و امروز با حضور معاون وزیر نیرو مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی یادآور شد: این چاه‌ها به منظور جایگزینی به جای چاه‌هایی که طی سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی دچار افت کیفیت شده‌اند، حفاری و بهره‌برداری شده است.

اسلامی ادامه داد: چاه‌های قبلی افت شدیدی داشتند و کیفیت آنها نیز برای شرب نامناسب به همین دلیل از مدار بهره‌برداری خارج شدند و  چاه‌های جدید جایگزین آنها شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد تصریح کرد: چاه‌های جدید در عمق 180 متری زمین حفر شده‌اند و 330 لیتر آب شرب در ثانیه آب‌دهی دارند.

وی خاطرنشان کرد: آب استحصالی این چاه‌ها از طریق 12 کیلومتر شبکه جمع‌آوری و هفت کیلومتر خط انتقال وارد مخازن توزیع آب شرب شهر می‌شود.

در حال حاضر آب شرب استان یزد از طریق خط انتقالی و 167حلقه چاه متعلق به آب و فاضلاب روستایی و آب منطقه‌ای و 20 حلقه چاه استیجاری تامین می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار