درآمد250 میلیون دلاری یزدی‌ها از صادرات کاشی و سرامیک

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توسعه صورت گرفته در صنعت کاشی و سرامیک گفت: در حال حاضر 50 درصد صادرات کاشی و سرامیک از استان یزد انجام می‌شود که این میزان صادرات بالغ بر 250 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به دنبال دارد.
کد خبر: ۳۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 12 May 2015
به گزارش تابناک یزد، محمدرضا نعمت‌زاده، با بیان اینکه مردم یزد در حدی که کار می‌کنند، انتظار دارند، افزود: این مردم زیاده‌خواه نیستند و با تلاش‌هایی که انجام می‌دهند می‌توانند یزد را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنعتی کشور در زمینه‌های مختلف مانند فولاد، کاشی، سرامیک و ... تبدیل کنند.

نعمت‌زاده خاطر نشان کرد: در زمان جنگ محدودیت‌های بسیاری وجود داشت و کالاها سهمیه‌بندی بود و برای رضایت‌مندی مردم، آمارهای هفتگی گرفته می‌شد و یزد همواره در قناعت به سهمیه خود، رتبه نخست در کشور را داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه یزدی‌ها بارها تدین، قناعت و تعهد خود را به اثبات رسانده‌اند، افزود: بعد از پیروزی انقلاب هم که کارخانه‌ها تعطیل بود و کسی بر سر کار خود حاضر نمی‌شد، امام راحل فرمودند که همه به سر کار خود برگردند و یزدی‌ها به خاطر سخت‌کوشی و تلاشی که داشتند،‌ از نخستین گروه‌هایی بودند به کارخانه‌ها بازگشتند و کار خود را با جدیت دنبال کردند.

نعمت‌زاده همچنین با اشاره به توسعه صورت گرفته در صنعت کاشی و سرامیک در استان یزد طی سال‌های گذشته خاطر نشان کرد: در حال حاضر 50 درصد صادرات کاشی و سرامیک کشور از استان یزد انجام می‌شود که این میزان صادرات بالغ بر 250 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به دنبال دارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار