مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد استان هدف در محرومیت زدایی کمیته امداد/ انجام 967 عملیات عمرانی برای مددجویان استان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد : تفاهم نامه چند جانبه میان استانداری استان، بهزیستی و کمیته امداد استان برای حمایت از مددجویان استان ظرفیت مناسبی برای احداث مسکن و حمایت از مددجویان است.
کد خبر: ۳۴۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷ 07 December 2016
به منظور ارائه خدمات عمرانی به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد امسال 50 میلیارد ریال هزینه شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،نشست تأمین مسکن مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد کشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان دستگاههای اجرایی ظهر امروز در استانداری استان برگزار شد.
سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: احداث مسکن مددجویی فرصت مناسبی برای رفع مشکلات مسکن مددجویان و نقاط محروم استان است.
وی بیان کرد: به منظور احداث مسکن مددجویی باید اولویتها مد نظر قرار گرفته شود و در بخش روستایی اولویت تامین مسکن با متقاضیانی است که از لحاظ زمین و هزینه بخش امدادی مشکلی نداشته باشند.
خادمی اظهار کرد: دستگاههای متولی باید در این راستا تعامل وهمکاری لازم را داشته باشند.
 
کهگیلویه و بویراحمد استان هدف در محرومیت زدایی کمیته امداد/ انجام 967 عملیات عمرانی برای مددجویان استاناستاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان دستگاهها در راستای رفع مشکلات مددجویان استان، اظهار کرد: تفاهم نامه چند جانبه میان استانداری استان، بهزیستی و کمیته امداد استان برای حمایت از مددجویان استان ظرفیت مناسبی برای احداث مسکن و حمایت از مددجویان است.
وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد از استانهای هدف کمیته امداد کشور در راستای محرومیت زدایی است، گفت: امید است با توسعه و رشد استان، محرومیت در استان کاهش یافته و مددجویان با توانمند سازی به خودکفایی برسند.
فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: 967 مورد عملیات عمرانی با اعتبار 50 میلیارد ریال در حوزه مسکن مددجویان در سال ۹۵ انجام شده است.
محبی با بیان اینکه اعتبارات بخش مسکن کمیته امداد از محل دولتی، اختصاصی کمیته امداد و کمک های مردمی خصوصاً صدقات است، افزود: کمیته امداد در سال جاری ۹۷ مورد مسکن شهری، 225 مسکن روستایی، 19 مورد نیمه تمام شهری، 34 مورد نیمه تمام روستایی و 600 مورد تکمیل و بازسازی مسکن مددجویان از مهمترین اقدامات عمرانی این نهاد است.
محبی با بیان اینکه طبق قانون مدد جویان از هزینه انشعابات ساختمانی معاف هستند، عنوان داشت: از یک هزار 529 پرونده معرفی شده به دستگاههای متولی، 844 مورد از انشعابات رایگان در سال جاری برخوردار شده اند و خواهان همکاری دستگاههای اجرایی در این زمینه هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده از ظرفیت های مسکن مهر برای مددجویان اشاره کرد و گفت: ۳۲۶ واحد مسکن مهر با اعتبار پرداختی دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خریداری شده، که از این تعداد تنها ۹۳ واحد تحویل مددجویان کمیته امداد شده است.
مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بافت فرسوده گچساران، گفت: ۴۲۱ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در بافت فرسوده گچساران ساکن هستند که ۱۴۷ خانوار( با جمعیت دو نفر به بالا) در دستور کار کمیته امداد برای ساخت مسکن هستند.
محبی با اشاره به اینکه ۲۷ خانوار از تعداد برای انجام عملیات بازسازی در این بافت اعلام آمادگی کرده اند، و اعتبار ساخت منازل آنان نیز پرداخت شده است.
وی همچنین به تفاهم نامه کمیته امداد با استانداری در جریان سفر ریاست جمهوری به استان درخصوص ساخت یک هزار مسکن شهری و پنج هزار و 450 واحد مسکن روستایی برای مددجویان اشاره کرد و خواهان همکاری در این خصوص شد.
شایسته ذکر است صبح امروز و با حضور ابراهیم بازیان مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد کشور یک واحد مسکن مددجویی در روستای مهریان به نمایندگی از 59 واحد مسکن مددجویی به بهره برداری رسید.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار