مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی:

پرونده مسکن مهر خراسان جنوبی تا پایان سال بسته می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ واحد مسکن مهر در استان آماده واگذاری است گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحد نیز تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و پرونده مسکن مهر در استان بسته می‌شود.
کد خبر: ۳۳۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 23 November 2016
علی‌اصغر آسمانی‌مقدم پیش از ظهر امروز در جمع اظهار داشت: در مجموع در مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار جمعیت در خراسان جنوبی بیش از 8 هزار و 200 واحد وجود داشت که از این واحدها بیش از 7 هزار واحد تاکنون به بهره‌برداری رسیده است و مردم از آن استفاده نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود 500 واحد در استان آماده واگذاری است افزود: حدود 150 تا 200 واحد نیز وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این واحدها نیز به مراحل پایانی و مرحله بهره‌برداری برسد که امیدواریم پرونده مسکن مهر در استان کلا بسته شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی به مسکن روستایی اشاره کرد و بیان کرد: هرساله دولت حدود 200 هزار واحد مسکونی را در سطح کشور پیش‌بینی می‌کند و در این راستا سهمیه‌ای برای استان دریافت می‌شود.

آسمانی‌مقدم سهمیه‌ای که برای سال 95 اختصاص داده شده را 2 هزار و 400 واحد عنوان کرد و تصریح کرد: اگر در این راستا متقاضیان بیشتری داشته باشیم این میزان را می‌توان بالاتر برد.

وی با بیان اینکه به ازای هر واحد مسکونی بین 18 تا 20 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و این تسهیلات به صورت قرض الحسنه و با باز پرداخت 15 ساله است خاطرنشان کرد: در روستاهایی که در شهرهای مرزی قرار گرفتند وامی که تعلق می‌گیرد 20میلیون تومان است و در سایر روستا وشهرهای غیرمرزی 18 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی یادآور شد: روستاهای غیرمرزی که بخواهند واحدهای خود را در داخل روستا احداث کنند و رعایت مبحث 19 مقررات ملی ساختمان را داشته باشند نیز وام 20 میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

آسمانی‌مقدم اظهار داشت: از 2 هزار و 400 واحد سهمیه استان یک هزار و 400 واحد وام 20 میلیون تومانی است و یک هزار واحد  وام 18 میلیون تومانی است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 2 هزار و 373 واحد مسکن شهری در سطح استان ساخته و به متقاضیان واگذار شده است افزود: از این تعداد 135 واحد در حاجی آباد بیرجند، 150 واحد در معصومیه بیرجند، 68 واحد در دستگرد بیرجند، 68 واحد در علی آباد لوله بیرجند، 37 واحد در چهکند بیرجند و 22 واحد در امین‌آباد سربیشه بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 805 واحد مسکن شهری در سطح استان در حال ساخت است گفت: همچنین از ابتدای سال 95 تاکنون عملیات ساخت 313 واحد مسکن شهری آغاز شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار