لزوم چاره اندیشی برای کاهش مخاطرات دریاچه نمک

استاندار قم با بیان لزوم نهادینه شدن دیدگاه انتقاد پذیری دربین مدیران، گفت: رسالت جمهوری اسلامی معرفی فرهنگ عدالت و اخلاق محوری است و مدیران باید در اتخاذ تصمیمات و روش های مدیریتی این مهم را در نظر بگیرند.
کد خبر: ۳۳۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 19 November 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی در نشست با اعضای شورای مشورتی اصلاح طلبان قم در سالن امام جواد (ع) استانداری ، ضمن تسلیت اربعین حسینی، با اشاره به نقش بی بدیل احزاب در تحقق روند رو به رشد کشور، افزود: نقش احزاب سیاسی در ارائه راهکارهای صحیح در مسیر اجرای قانون و تامین خواسته های مردم پر اهمیت است.

وی تاکید کرد: مشارکت تشکل ها و احزاب در برگزاری انتخابات پیش رو تعیین کننده است.

وی با اشاره به اهتمام حاکمیت مبنی بر ممانعت از اعمال نظر در روند انتخابات و دفاع از حقوق و رای مردم، بیان کرد: همه احزاب و تشکل ها باید طی فرایند مشخص با تقسیم وظایف و با هدف خدمت به مردم زمینه تحقق صحیح انتخابات را ایجاد کنند.

صادقی حفظ کرامت افراد را اصلی مهم دربیان اظهار نظر بین سیاسیون دانست و اضافه کرد: نباید اجازه دهیم بی اخلاقی در قضاوت ها تاثیر گذارد و احزاب با ارائه انتقادهای سازنده درپیشبرد جامعه به سمت قله های توسعه نقش خود را ایفا کنند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم رعایت اصول کارشناسی، نیازسنجی و اهلیت سنجی در تعریف و اجرای طرح ها، ادامه داد: باید برای جلب رضایت مردم در بهبود امکانات در سطح شهر اهتمام لازم صورت گیرد تا خللی در فعالیت های روزمره مردم ایجاد نشود.

وی به آسیب های اجتماعی و معضلات مهاجرت در استان قم اشاره و اضافه کرد: باید برای حفظ سرمایه های اجتماعی استان در جهت کاهش این آسیب ها تلاش کنیم تا با جلب رضایت عمومی بستر توسعه اجتماعی فراهم شود.

استاندار قم با بیان اهمیت شکل گیری اقتصاد مقاومتی در کشور، اضافه کرد: باید همه نهادها و اقشار مختلف در ایجاد فرهنگ اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

وی در ادامه فضای امن کشور را مرهون اشراف اطلاعاتی، تجربیات حاکمیت در مبارزه با تروریسم و جانفشانی ایثارگران و ملت شریف ایران دانست و ادامه داد: در فضای امن کنونی همه نقاط آسیب رساندن به کشور کور شده و در بالاترین سطح امنیت قرار داریم و این ها همه به لطف خداوند است.

وی به مشکلات زیست محیطی استان اشاره کرد و افزود: وضعیت دریاچه نمک در حال بحرانی شدن است و باید برای کاهش مخاطرات این دریاچه و بیابان های اطراف قم چاره اندیشی شود.

دریاچه نمک در جنوب غربی استان قم مابین سه استان قم، اصفهان و سمنان واقع شده است؛ وسعت این دریاچه در حدود 200 هزار هکتار می باشد؛ زمین این دریاچه پوشیده از رسوبات نمک است که بر اثر انباشته شدن سیلاب ها و آب های سطحی در طول قرن ها پدید آمده است. 

مسئولان معتقدند در صورت عدم مدیریت، مشکلات زیست محیطی دریاچه نمک از جمله شوری آب و ریزگردها به زودی گریبانگیر استان های همجوار قم نیز خواهد شد. تامین حقابه های زیست محیطی تالاب ها، رودخانه ها و احیای اراضی نابود شده مهم ترین اقدامی است که می تواند دربلند مدت تا حدی مشکلات موجود دریاچه نمک را مرتفع و از پیشروی این معضلات جلوگیری کند.

صادقی با تاکید بر اینکه دولت خواهان فراهم کردن بستر مشارکت هرچه بیشتر مردم است، تصریح کرد: افزایش هم افزایی مردم در جامعه توسعه سرمایه های اجتماعی را به دنبال دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار