به گزارش تابناک آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری تسنیم از ارومیه، سعادت امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور معاون رئیس جمهور و جانشین اقتصاد مقاومتی برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه بانک‌های آذربایجان‌غربی در بیان مشکلات مالی خویش صریح نبوده و باید اذعان کنند که یا اجازه پرداخت وام را ندارند و یا اینکه منابع مالی مردم را برای استفاده واحدهای تولیدی برسانند.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به صحبت‌های رئیس جمهور، هم‌اکنون مشکل اصلی کشور اشتغال و عدم رونق تولید بوده و در این باره 70 درصد مشکلات شهرستان‌های استان موضوع بیکاری است.

سعادت با ابراز تاسف از اینکه صندوق توسعه ملی دارای مشکلاتی است تصریح کرد: صندوق توسعه ملی از جمله منابع دولتی بوده و دولت نیز مکلف شده که بخش مردمی را در سازندگی کشور مشارکت دهد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تکاب به عنوان پایگاه اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان‌غربی انتخاب شده است بیان کرد: با وجود اینکه این شهرستان دارای ذخایر عظیم معدنی و ظرفیت‌های فراوان گردشگری و صنایع دستی به ویژه فرش است اما مردم این منطقه از لحاظ درآمد و معیشت دارای مشکلات فراوانی هستند.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: در تکاب معادن غنی طلا، روی و آهن وجود داشته و شهرستان ارزشمندی به لحاظ سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

سعادت با تاکید بر اینکه زیرساخت‌ها و جاده‌های تخت سلیمان تکاب به صورت جدی تا آخر امسال یا اوایل سال آینده در دست احداث است تصریح کرد: هم‌اکنون شاهد هستیم که گردشگرانی از کشور هندوستان به این مکان آمده و با توجه به اینکه تخت سلیمان برای آنها جنبه معنوی دارد، در آنجا عبادت می‌کنند.