فشار اصلاح‌طلبان به استانداری قزوین تمام شدنی نیست/ با ما رو راست باشید آقای استاندار!!

اعمال تغییر در بدنه یک سیستم مدیریتی حقی است که در ذیل هر فلسفه و منطقی برای راس هرم قابل احترام می باشد و این موضوعی نیست که بتوان با دستاویز قرار دادن چند بهانه آن را کتمان کرد.
کد خبر: ۳۲۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 15 November 2016
با این حال نفر اول سیستم مذکور به عنوان فردی که مسوولیت یک مجموعه را به دوش گرفته می بایست در پس پرده هر تصمیم درون سازمانی که با اختیار یا تحت فشار به فعلیت می رساند، در درجه اول صلاح مردم و در وهله بعدی آینده کاری زیرمجموعه های خرد و کلان خود را در نظر داشته باشد.
بدون تعارف تغییراتی که در روزهای ابتدایی حضور فریدون همتی در قزوین صورت گرفت و یا خبر انتصابات قطعی و احتمالی که در طی چند هفته اخیر از ساختمان استانداری به بیرون درز کرده و رسانه ای شده را می توان در ردیف تصمیماتی سیاهه کرد که با رنگ و بوی سیاسی وارد فاز اجرایی شده و یا خواهند شد.
انتصابات ضربتی افراد متعلق به یک جریان سیاسی خاص در پست های مهم ستادی آن هم در ماه های متنهی به انتخابات و با این بهانه که تصمیمات تحت لوای مشاوره با جریانات حامی دولت صورت می گیرد نمی تواند پاسخ مناسبی به عملکرد ضعیف برخی ارگان های مدیریتی حساس در سطح استان باشد که مردم به شکل ملموسی در این حوزه ها دغدغه های اساسی دارند.
بر همین اساس نیز امروز برخی از دستگاه های اجرایی فارغ از هرگونه فشار و نظارتی روزها را پشت سر می گذارند و در سایه تمرکز مدیریت ارشد استان بر مسائل جانبی، حل معضلات و مشکلات شهروندان را به دست قضا و قدر می سپارند.
شاید بتوان انتصاباتی که از سوی استانداری قزوین تا به امروز عینیت پیدا کرده را با تغییرات صورت پذیرفته در هیات دولت مقایسه کرد. در حالی که با گذشت بیش از سه سال از عمر دولت یازدهم شعارهای اقتصادی آن تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده و مردم همچنان در گیر و دار مسائل معیشتی به سر می برند، اعمال تغییر در سطح سه وزارتخانه غیر مرتبط با اقتصاد جامعه سوال برانگیز جلوه کرد و این موضوع دلیلی شد تا اذهان عمومی به سمت و سویی سوق پیدا کنند که دولت قصد دارد در ماه های پایانی عمر خود تمرکز مردم را بیشتر به مسائل سیاسی گره بزند و رفع سایر دغدغه ها را تا اطلاع ثانوی از دستور کار خارج کند.
در سطح استانی نیز در حالی که در جریان سفر اخیر هیات دولت به قزوین، برخی از لیدران اصلاح طلبان قزوین برخلاف شعار اعتدال و فراجناحی بودن دولت دکتر روحانی و به شکل شفافی یک دست کردن مدیران استان مطالبه کرده بودند، استاندار قزوین اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرده که در تغییرات تسلیم فشار هیچ جریانی نمی شود و در تصمیم گیری ها تنها به نتایج بررسی های عملی خود تکیه دارد.
با این حال به نظر می رسد علیرغم مصاحبه اخیر استاندار و اعلام استقلال نظر وی در تصمیمات صورت گرفته شده، لابی ها و مکاتبات پیدا و پنهان برخی گروه های تندرو با پایتخت در جهت در اختیار گرفتن پست های حساس و مهم ستادی همچنان در جریان است و در آینده نه چندان دور شاهد تغییرات جدیدی در دکوراسیون مدیریتی استان خواهیم بود.
تغییراتی که قطع به یقین بیش از پیش فضای سیاسی استان را ملتهب می کند و همین امر سبب خواهد شد تا در ایام منتهی به انتخابات سال آینده شاهد افزایش جنگ و جدل های رسانه ای جریانات سیاسی در سطح قزوین باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار