واریز سهم سه درصدی شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده

کد خبر: ۳۲۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 13 November 2016

به گزارش تابناک تبریز،غلامرضا شریفی، مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال 1387 شمسی، افزود: همزمان با واریز سهم مالیات بر ارزش افزوده شهرداری ها و دهیاری ها، یک درصد مربوط به بخش سلامت نیز آخر هر ماه واریز می شود.

وی گفت: بر اساس اختیارات حاصل از مقررات ماده 18 قانون مالیات بر ارزش افزوده، فعالان اقتصادی عرضه‌کننده کالا و ارائه‌دهنده خدمات مشمول مرحله هفتم ثبت‌نام نظام مالیات بر ارزش افزوده به منظور آموزش و اجرای مقررات موضوع این قانون فراخوان شده‌اند.

وی افزود: اشخاص حقوقی که بعد از تاریخ اجرای فراخوان نیز ایجاد، تأسیس و به ثبت می‌رسند یا شروع به انجام فعالیت می‌کنند در صورت فعالیت با هر حجم از فروش و یا درآمد حاصل از کالا و خدمت از نخستین دوره مالیاتی بعد از شروع فعالیت مشمول اجرای این قانون هستند.
شریفی در خصوص نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده محصولات کشاورزی در شهرستان های مختلف استان گفت: با توجه به اعتراض ها مبنی بر دریافت های متفاوت مالیاتی، این موضوع مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه سلامت اداری اصل نخست سازمان امور مالیاتی و پیش شرط اعتمادآفرینی در جامعه است، افزود: براساس ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده، اشخاص حقوقی که در زمینه عرضه کالا و ارائه خدمات معاف هستند، الزامی به ثبت‌نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده ندارند.
شریفی افزود: مودیان در صورت نیاز به آموزش قانون و مقررات مالیات بر ارزش افزوده، می توانند از طریق سامانه WWW.EVAT.IR یا مراجعه حضوری به ادارات کل امور مالیاتی استان و شهرستان ذیربط برای آموزش ثبت نام نمایند، تا اقدام لازم برای آموزش آنها به صورت رایگان صورت گیرد
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار