رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم عنوان کرد

سه فوتی در تصادف های هفته گذشته قم/ قاتل خاموش باز هم قربانی گرفت

بر اثر تصادف های یک هفته گذشته این استان، سه تن کشته و 497 تن مصدوم شدند. یک نفر نیز به دلیل مسمومیت ناشی از استفاده از وسایل گرمایشی ناایمن جان باخت.
کد خبر: ۳۲۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 12 November 2016
محمدرضا حسنی در گفتگو با خبرنگار تابناک قم، با اشاره به آمار تصادفات طی هفته گذشته در قم اظهار کرد: در حادثه واژگونی یک دستگاه خودروی سمند که در کیلومتر 20 محور قم - سلفچگان رخ داد، یک تن کشته شد و 2 تن دیگر مصدوم شدند. 

وی اضافه کرد: مصدومان این حادثه که ساعت هفت صبح روز 20 آبان ماه جاری اتفاق افتاد، پس از دریافت اقدام های اولیه درمانی، با 2 دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی قم منتقل شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم همچنین گفت: ساعت 15 روز 19 آبان ماه جاری، واژگونی یک دستگاه وانت در جاده قمرود به قم منجربه فوت یک تن و مصدومیت 2 تن دیگر شد.

وی ادامه داد: در حادثه دیگری که 21 آبان ماه امسال در کمربندی امام علی(ع) رخ داد، در تصادف وسیله نقلیه با عابر، آقا 67 ساله جان باخت.

حسنی با اشاره به ماموریت های مرکز اورژانس 115 قم از 15 تا 22 آبان ماه جاری، بیان کرد: در این مدت هفت هزار و 519 تماس با این مرکز برقرار که منجر به انجام یک هزار و 529 ماموریت شد.

وی افزود: 450 مورد از این ماموریت ها مربوط به حوادث ترافیکی با 497 مجروح بود که 172 تن از مصدومان به صورت سرپایی درمان و 322 تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس مرکز اورژانس 115 قم بیان کرد: 324 مورد از ماموریت ها معادل 72 درصد و 345 تن از مصدومان معادل 69 درصد مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است.

قاتل خاموش باز هم قربانی گرفت

وی در ادامه به مسمومیت های ناشی از استنشاق گاز مونوکسیدکربن در قم اشاره کرد و گفت: 21 آبان ماه جاری، یک تن، آقا 45 ساله به دلیل مسمومیت ناشی از استفاده از وسایل گرمایشی ناایمن (استفاده از ذغال درون چادر) در جاده قم تهران جان باخت.

حسنی با بیان اینکه از ابتدای فصل سرما تاکنون، 23 تن در قم به علت استنشاق با گاز مونوکسیدکربن مسموم شده اند، ادامه داد: از این تعداد 16 تن به مراکز درمانی منتقل و 6 تن به صورت سرپایی درمان شده اند، یک نیز فوت کرده است.

وی تصریح کرد: CO یا همان مونواکسید کربن گازی بی رنگ و بی‌بو است که مسمومیت اولیه با آن هیچ علامتی ندارد ولی به تدریج سبب سردرد، حالت تهوع و استفراق شده و سپس موجب خواب‌آلودگی، تشنج، کما و در نهایت مرگ فرد مسموم می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم ادامه داد: انتقال مصدومان به فضای باز و تماس با اورژانس، اقداماتی است که باید به سرعت انجام شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار