راه اندازی دفتر منطقه ویژه کانون های مساجد در بیله سوار

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل از راه اندازی دفتر منطقه ویژه کانون های مساجد در بیله سوار مغان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 07 May 2015
نادر سقاء گفت: بیله سوار مغان از لحاظ موقعیت جغرافیایی و مرزی شاهد حضور اتباع کشور آذربایجان است و به همین دلیل تاسیس دفتر نمایندگی منطقه ویژه کانون های فرهنگی ، هنری مساجد در شهرستان بیله سوار از ضروریات است.

وی با اشاره به این که روزانه بیش از سه هزار اتباع کشور آذربایجان از گمرک این شهرستان وارد استان اردبیل می شوند افزود: توجه به مباحث فرهنگی و تبادل فرهنگی بین اتباع کشور آذربایجان در این منطقه از مهم ترین مسائل خواهد بود.

سقاء با بیان این که عدم توجه به مسائل و دغدغه های فرهنگی در این منطقه موجب ایجاد گروه های انحرافی در منطقه خواهد شد اظهار کرد: استفاده دشمنان از ابزارهای همچون ماهواره برای به ایجاد انحراف در ذهنیت جوانان از مهم ترین مشکلاتی است که باید با آگاه سازی و کارهای فرهنگی تلاش کنیم تا برنامه های تهاجم فرهنگی دشمنان خنثی شود.

او با اعلام این که 420 کانون فرهنگی هنری در استان فعال است افزود: از این تعداد 260کانون در مناطق محروم ، دورافتاده و روستای فعالیت های فرهنگی مختلفی انجام می دهند.

به گزارش روابط عمومی کانون های مساجد اردبیل ، وی گفت: سال گذشته دفتر نمایندگی منطقه ویژه کانون های فرهنگی ، هنری مساجد در شهرستان سرعین با هدف ترویج فرهنگ قرآنی بین گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان راه اندازی شد.

بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

روزانه حدود سه هزار مسافر آذری از طریق گمرک مرزی بیله سوار مغان بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار