استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد؛

تفکر برخی مدیران نسبت به واگذاری امور به بخش خصوصی مثبت نیست

استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از اینکه هنوز هم تفکر برخی مدیران نسبت به واگذاری امور به بخش خصوصی مثبت نیست، گفت:واگذاری امور به بخش خصوصی در وزارتخانه ها به کندی پیش می رود.
کد خبر: ۳۲۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵ 30 October 2016
سید علی اکبر پرویزی بعد از ظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد خراسان جنوبی اظهار کرد: نیاز است تا سازمان های مردم نهاد برای ثبات و پایداری خود با یکدیگر نیز همکاری و هماهنگی داشته باشند.
وی بر لزوم ارائه طرح ها و ایده های قابل اجرا برای حل مشکلات سمن ها تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم در این راستا به ایده های مشترک برسیم به طور حتم در اجرا نیز موفق تر خواهیم بود.
استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از اینکه علی رغم همه تأکیدات دولت هنوز هم تفکر مدیران نسبت به واگذاری امور به بخش خصوصی مثبت نیست، عنوان داشت: رئیس جمهور هموراه تأکید داشته اند که حل مشکلات کشور بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست اما هنوز این اندیشه و تفکر در دستگاه های اجرایی نهادینه نشده است.

نباید از وزارت ورزش انتظار داشت همه مشکلات جوانان را حل کند

پرویزی با بیان اینکه همچنین مسئله واگذاری امور به بخش خصوصی در وزارتخانه ها به کندی پیش می رود، بیان داشت: اگر دولت امور تصدی گری را واگذار کند بیشتر می تواند به بحث نظارت و کارهای سیاستی رسیدگی کرده وگرنه اگر قرار باشد خود دولت همه کارها را انجام دهد چه کسی بر اجرای آن ها نظارت داشته باشد؟
وی با اشاره به انتقاد برخی از سمن ها به کم توجهی به امور جوانان نیز گفت: نباید از وزارت ورزش انتظار داشت همه مشکلات حوزه جوانان را حل کند.
استاندار خراسان جنوبی، اشتغال را مهمترین مشکل امروز جوانان دانست و افزود: سایر مشکلات جوانان از جمله ازدواج، اعتیاد و غیره نیز از همین اشتغال نشات می گیرد و اگر اشتغال حل شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
پرویزی با تأکید بر اینکه به طور حتم وزارت ورزش و جوانان نمی تواند مشکل اشتغال جوانان را حل کند و همه دستگاه ها باید همکاری کنند، بیان کرد: در حال حاضر نظام با چالش اساسی در حوزه اشتغال روبه رو بوده و لازمه اشتغال سرمایه گذاری است.

اولویت استان حمایت از هنرمندان بومی است
وی با بیان اینکه با وجود محدودیت های مالی نمی توان سرمایه گذاری را انجام داد، عنوان داشت: برای تحقق سرمایه گذاری نیاز به سرمایه گذاران خارجی داریم که آن هم با برخی از رفتار خود راه را بر آنها بسته ایم.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دولت به دنبال تسهیل فضا برای حضور سرمایه گذاری خارجی است، افزود: اگر این امر محقق شود اشتغال هم حل خواهد شد وگرنه این کار از توان مردم عادی یک منطقه و کشور خارج است.
پرویزی در ارتباط با درخواست سمن ها از دستگاهای اجرایی برای حل تامین بخشی از هزینه های مورد نیاز نیز گفت: از دستگاه های اجرایی انتظار معجزه نداشته باشید اما اگر درخواستی در این زمینه باشد در حد مقدورات به سمن ها کمک خواهیم کرد.
وی با اشاره به دعوت از هنرمندان غیر بومی برای برگزاری برخی از برنامه ها، بیان کرد: اولویت استان حمایت از هنرمندان منطقه است.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: هدف دولت واگذاری امور به مردم است و اعتقاد داریم که تشکل های مردم نهاد کمک کننده به مردم هستند و  نه تنهاهیچ باری بر دوش دولت نداشته اند بلکه بخشی از بار دستگاه ها را نیز به دوش کشیده اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار