اواسط هفته هوای البرز بارانی است/ تداوم کاهش دمای هوا در البرز

کد خبر: ۳۱۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 23 October 2016


مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز گفت: از اواسط این هفته هوای البرز بارانی می‌شود.

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی روزهای اخیر سامانه بارشی و سرد شمال کشور از جمله سواحل دریای خزر و استان‌های شمالی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: این سامانه تاکنون موجب کاهش دمای هوا در استان البرز شده و از اواسط این هفته به طور کامل آب و هوای البرز را دست‌خوش تغییرات می‌کند.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز تصریح کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی توسط کارشناسان مراکز هواشناسی، آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد را در استان البرز پیش‌رو داریم.

رحمانیان گفت: اما برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه حجم ابرها در استان البرز افزوده شده و احتمال بارش باران به ویژه در ارتفاعات وجود دارد.

وی بیان داشت: از سوی دیگر این شرایط منجر به تشدید روند کاهشی دمای هوا می‌شود، به صورتی که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دمای هوای اکثر مناطق البرز حدود سه تا چهار درجه دیگر کاهش می‌یابد.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز افزود: برای امروز دمای هوای حداقل 6 و حداکثر 20 بالای صفر در شهرستان کرج پیش‌بینی می‌َشود که این میزان در روز سه‌شنبه به حدود 17 درجه بالای صفر می‌رسد.

رحمانیان در بخش دگیری از سخنان خود گفت: با وجود سپری کردن یک ماه از فصل پاییز، هنوز شاهد بارش باران در البرز نیستیم و امیدواریم در این هفته شاهد نزولات آسمانی و رحمت الهی در این استان باشیم.

وی همچنین به شرایط آب و هوایی بیست و چهار ساعته گذشته دیگر شهرستان‌های استان البرز اشاره کرد و گفت: در این مدت کرج با ثبت حداقل 7 و حداکثر 20 درجه گرم‌ترین شهرستان استان البرز بود و جای اشتهارد را در این جدول گرفت، چرا که اشتهارد حداقل 6 و حداکثر 20 درجه دمای هوا را ثبت کرده است.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز اظهار داشت: از سوی دیگر طالقان با ثبت دمای حداقل 2 و حداکثر 17 درجه بالای صفر همچنان خنک‌ترین شهرستان استان البرز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار