قانون باید در مورد شهرداری فردیس اعمال شود

کد خبر: ۳۱۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳ 21 October 2016


امام جمعه فردیس گفت: قانون باید در مورد راه‌اندازی و استقلال شهرداری این شهرستان اعمال شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بیش از چهار سال از استقلال شهرستان فردیس می‌گذرد و تاکنون چند فرماندار در این منطقه مسؤولیت اداره شهر را بر عهده داشته‌اند.

وی افزود: بر اساس قانون زمانی که شهری به سطح شهرستان ارتقاء پیدا می‌کند، باید زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای این منطقه فراهم شود که یکی از ابزارهای مهم استقلال مدیریت شهری است.

امام جمعه شهرستان فردیس تصریح کرد: یکی از خواسته‌های به حق مردم فردیس این است که پس از ارتقای این شهر به سطح شهرستان از نظر ساختار اداری و سیاسی، مسؤولان برای راه‌اندازی و استقلال شهرداری و شورای شهر مستقل در این شهرستان اقدام کنند.

ایمانی گفت: متاسفانه تاکنون این مهم انجام نشده و مسائل مربوط به مدیریت‌ شهری از سوی شورای شهر کرج و مناطق سه و 10 شهرداری این شهرستان انجام می‌شود و طبیعی است که مسائل فردیس تحت‌الشعاع مشکلات و نیازهای کلانشهر کرج قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: مردم انتظار دارند که قانون رعایت شود و قانون می‌گوید باید شورا و شهرداری فردیس مستقل شده و دیگر زیرمجموعه شهرداری کرج نباشد.

امام جمعه شهرستان فردیس افزود: زمانی که یک شهرستان چهار سال است فرمانداری دارد، باید شهرداری و شورای شهر مستقل نیز داشته باشد و این خواسته مردم به طور کامل منطبق بر قانون و نیازهای آنها است.

ایمانی با اشاره به در پیش بودن انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: انتظار داریم که در فردیس مانند دیگر شهرستان‌های کشور انتخابات شوراهای اسلامی شهر برگزار شده و مردم بتوانند نمایندگان مستقل این شهرستان را به پارلمان شهری بفرستند.

وی ادامه داد: به طور قطع تحقق این مهم نقش بسیار موثری در توسعه پایدار فردیس و رفع مشکلات مردم به ویژه در حوزه مدیریت شهری خواهد داشت و انتظار داریم مسؤولان استان البرز برای رفع دغدغه‌های مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

ایمانی در پایان گفت: خوشبختانه شاهد اقدامات خوبی در این زمینه هستیم و امیدواریم که در ماه‌های آینده این خواسته بحق مردم برآورده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار