همايش بزرگ روز معمار در دانشگاه تبريز برگزار شد

کد خبر: ۳۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶ 03 May 2015

 پنجمين همايش بزرگ روز معمار با عنوان " چند فريم معماري" با حضور کمال تبريزي، کارگردان سينما و اساتيد رشته معماري به مناسبت روز معمار در تالار وحدت دانشگاه تبريز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما ؛  کمال تبريزي، کارگردان سينما و تلويزيون در اين آيين گفت: معماري هنر بسيار مهمي بوده و مي تواند باعث دگرگون شدن چهره ي يک شهر يا کشور شود و تاثير عميقي بر فرهنگ مردم بگذارد.

وي افزود: تاثير طراحي صحنه و در حالت کلي معماري، بر سينما، به طور ويژه اي به فرهنگ جامعه و مردم يک کشور بستگي دارد و سينما، آيينه اجتماع است و در حالت کلي، جامعه در فيلم  به نمايش در مي آيد.

 دکتر بابک رستمي، استاد دانشگاه و فيلمساز، نيز در اين مراسم به بررسي تعدادي از فيلم هاي ايراني و غير ايراني پرداخت و تاثير معماري در اين فيلم ها را تشريح کرد.

وي، همچنين درباره رابطه بين معماري و سينما گفت: هنر معماري تاثير به سزا و مستقيمي بر سينما داشته و اين تاثير در قالب طراحي صحنه، نورپردازي، انتخاب رنگ و لباس مشاهده مي شود.

رستمي، در ادامه با بيان اينکه معماري و سينما دو رشته کاملا عجين با يکديگر است، افزود: سينما  نيز بر معماري تاثير داشته و اين تاثير به خصوص در قالب فيلم هاي تخيلي مشاهده مي شود که يک مهندس معمار مي تواند با هنر خود، ساختمان ها و يا در حالت کلي صحنه هاي جديدي را تصور کند که تا به حال وجود نداشته اند.

در ابتداي اين مراسم خضرلو، دبير برگزاري اين همايش، نيز هدف از اين آيين را بررسي رابطه ي بين معماري و سينما  بيان کرد و گفت: در حالت کلي، برگزاري اين گونه همايش ها باعث خواهد شد، دانشجويان با افق هاي جديدي رو به رو شده و تنها به کلاس هاي درس اکتفا نکنند.

شايان ذکر است، در پايان اين مراسم، از اساتيد نمونه گروه معماري تجليل به عمل آمد.

يادآور مي شود: اين همايش از سوي انجمن علمي دانشکده مهندسي عمران دانشگاه تبريز برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار