کاشت ارزن برای نخستین بار در ایرانشهر

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین بار امسال یکصد هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت محصول ارزن اختصاص یافت.
کد خبر: ۳۰۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸ 26 September 2016
«حسن شاه ولی بر» اظهار داشت: پارسال کشت آزمایشی محصول ارزن در مساحتی کمتر از نیم هکتار در ایرانشهر انجام شد که با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوای مناسب منطقه خوب جواب داد و برداشت آن پس از یک دوره حدود 100 روزه آغاز شد.
وی افزود: از این پس با هدف استفاده بهینه از آب، کشت این گونه محصولات که آب کمتری مصرف می کنند جایگزین محصول هندوانه می شود.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: از هر هکتار از زمین های کشاورزی ایرانشهر هزارو 500 کیلوگرم ارزن برداشت می شود که پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت بیش از 150تن ارزن برداشت و روانه بازار شود.
شاه ولی بر گفت: ارزن کیلویی 2 هزار تومان مشتری دارد و کاربرد آن بیشتر مصرف برای پرندگان و طیور است.
وی افزود: محصول ارزن جزو غلات دانه ریز و گیاهان یک ساله مناطق گرم و خشک است که در مردادماه کشت و برداشت آن اواخر مهر انجام می شود.
وی با بیان اینکه ترویج کشت گیاهان زراعی با نیاز آبی کم در دستور کار جهاد کشاورزی ایرانشهر قرار گرفته است، افزود: دانه ارزن ارزش طبی نیز دارد و برای قلب و بهبود سیستم گوارشی و سم زدایی از بدن توصیه شده است و علوفه آن نیز در تغذیه دام استفاده می شود.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار