یزد باید آمار خوبی در سرشماری اینترنتی داشته باشد

مدیر اجرای سرشماری نفوس و مسکن 1395 یزد گفت: با توجه به ضریب نفوذ 40درصدی اینترنت در این استان و هوشمند محسوب شدن آن باید آمار ثبت نام اینترنتی این استان در سرشماری بالا باشد.
کد خبر: ۳۰۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲ 24 September 2016
به گزارش تابناک یزد،حمیدرضا نصیری زاده  در نخستین روز آغاز سرشماری نفوس و مسکن استان گفت: جمع اوری اطلاعات و آمار در هر جامعه ای به دو صورت نمونه گیری و سرشماری صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه سرشماری این دوره در دو مرحله از سوم تا 24مهرماه به صورت اینترنتی و از 25مهر تا 25آبان برگزار می شود، افزود: تفاوت این دوره با سرشماری سال 1390 در اینترنتی بودن آن است به گونه ای که بعد از دریافت کد آماری 12رقمی در مرحله و ثبت آن در تبلت از سوی مامور سرشماری، آمار دریافتی به صورت آنلاین قابل تجزیه و تحلیل است.
مدیر اجرای طرح سرشماری یزد و رئیس سازمان برنامه و بودجه یزد خاطرنشان کرد: قصد ما این است که با مشارکت بالای اینترنتی ، هوشمند بودن شهر یزد را نشان دهیم چون ثبت نام اینترنتی بیشتر یکی از شاخصه های توسعه یافتگی است.
نصیری زاده افزود : متوسط سرعت تکمیل فرم سرشماری در یزد حدود 8دقیقه است و امیدواریم با همکاری رسانه شاهد افزایش مشارکت پیش بینی شده 40درصد تا 60درصد باشیم.
وی با بیان اینکه اطلاعات سرشماری محرمانه و پایه و اساس توسعه کشور است، تصریح کرد: در این سرشماری هیچ اطلاعات مالی و اقتصادی پرسیده نمی شود ضمن آنکه اطلاعات در اختیار هیچ شخص یا نهادی قرار نمی گیرد و مبنای برنامه ریزی برای آینده خواهد بود.
هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 به عنوان نخستین سرشماری بدون کاغذ، مهرماه و آبان ماه سالجاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
در مرحله اول که از امروز آغاز شده تا 24 مهرماه برگزار می شود، خانوارها می توانند با مراجعه به سامانه www.sarshomari95.ir در این طرح ملی مشارکت کنند و در وقت خود صرفه جویی کنند.
مرحله دوم سرشماری به طور حضوری خواهد بود و ماموران از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه با مراجعه به درب منازل اطلاعات خانواده ها را جمع آوری خواهند کرد. در این مرحله خانوارهایی که نسبت به تکمیل پرسشنامه از طریق اینترنت اقدام کرده باشند می توانند تنها کد رهگیری 12 رقمی سامانه را به مامور آمارگیر تحویل دهند و با این کار در قرعه کشی جوایز سرشماری اینترنتی شرکت کنند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار