نماینده سابق مردم قزوین در مجلس:

نهیب رهبری پیکر شهدای منا را به وطن بازگرداند/ دروازه‌های مدینةالرسول به روی دل ایرانیان باز است

نماینده سابق مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: اگر نهیب مقام معظم رهبری در سال گذشته نبود به طور یقین پیکرهای شهدای ایران به کشور تحویل داده نمی‌شد.
کد خبر: ۲۹۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 14 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس قزوین اظهار داشت: عربستان به واسطه سرمایه و پولی که در کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای اسلامی دارد دچار غرور کاذبی شده است.

وی با اشاره به اینکه عربستان شجره ملعونه‌ای دارد، ادامه داد: عربستان بر این باور است که می‌تواند هر کسی را با پول بخرد حتی اگر طرف مقابل آن قدرت بزرگی باشد.

نماینده سابق مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثروت‌های بادآورده حاکمان عربستان صعودی در بانک‌های آمریکایی و اروپایی یکی از سرمایه‌های اصلی این بانک‌ها به شمار می‌‌رود، افزود: حاکمان این کشور فکر می‌کنند با تهدید می‌توانند کشورهای مورد نظر را در هر کاری با خود هماهنگ کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: عربستان صعودی با پول دادن به کشورهای همسایه و ضعیف همچون افغانستان، پاکستان، مصر، لیبی سعی کرده است این کشورها را تابع خود کند.

وی عنوان کرد: در حادثه تأثرانگیز سال گذشته که در منا برای حاجیان مکه رخ داد، نشان از بی‌لیاقتی کشور عربستان در مدیریت بود این کشور نیروهای کار آزموده خود را راهی جنگ کرده بود و با یک عده سرباز بی‌کفایت موجب ایجاد این اتفاق ننگین در طول تاریخ کشور خود شد.

نماینده سابق مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌کفایتی عربستان که حکام آن با خود بر سر قدرت نزاع دارند در مدیریت تا به جایی است که موجب شد 8 هزار زائر مظلوم خانه خدا بدون دلیل کشته شوند که از این تعداد نزدیک به 500 نفر از قربانیان ایرانی بودند.

حسینی تشریح کرد: اگر نهیب مقام معظم رهبری در سال گذشته نبود به طور یقین پیکرهای شهدای ایران به کشور تحویل داده نمی‌شد.

وی با اشاره به صحبت هاشمی که اظهار داشت تا زمانی که رهبر نهیب تهدیدآمیز خود را به عربستان صعودی نداده بود و حتی مقامات پایین رتبه آن به صحبت‌های مسؤولان توجه‌ای نداشت، ادامه داد: بعد از سخنرانی رهبر رفتار دولت عربستان کاملاً تغییر کرد و پیکر شهدای منا به ایران تحویل داده شد.

نماینده سابق مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: حادثه منا که در عید قربان سال گذشته اتفاق افتاد خیانت بزرگ کشور عربستان صعودی در حق مسلمانان جهان بود چراکه این حادثه نشانگر عدم مدیریت صحیح برای اداره کردن خانه خدا است.

حسینی بیان کرد: مسلمانان جهان باید با یکدیگر وحدت داشته باشند و به دولت عربستان صعودی که مزدوری بیش نیست، فشار آورده و اداره و مدیریت مکه و مدینه را از این کشور نالایق بگیرند.

* خانه خدا باید با وحدت و همدلی در دست کشورهای اسلامی اداره شود

وی با بیان اینکه خانه خدا باید با وحدت و همدلی در دست کشورهای اسلامی اداره شود، خاطرنشان کرد: برخی از دولتمردان امروز جامعه به تبعیت دیدگاه اکبر هاشمی‌رفسنجانی نظر می‌دهند که باید با کشور عربستان کنار آمد حتی اگر این کشور به آن‌ها توهین کند.

نماینده سابق مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: برخی از دولتمردان بر این نظر هستند که عربستان صعودی جایگاه ویژه‌ای بین عرب‌ها، مسلمانان و اروپایی‌ها دارد و نباید با این کشور ستیز کرد چراکه باید با رفتاری خاضعانه خود را به آنان نشان داد؛ حتی اگر این مسئله به قیمت بی‌احترامی به مقامات بالای دولتی باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار