گذر300هزار زائر از دروازه عتبات عالیات

رئیس حج و زیارت ایلام گفت: به قصد شرکت در آیین دعای عرفه نزدیک به 300 هزار نفر زائر مناطق مختلف کشور از طریق مرز مهران به عراق و عتبات عالیات این کشور عزیمت کردند.
کد خبر: ۲۹۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱ 10 September 2016
به گزارش تابناک ایلام؛غلام رضا ممیز اظهار کرد: این افراد در قالب های انفرادی و جمع های دوستانه وخانوادگی و یا به همراه کاروان دارای مجوز سازمان حج و زیارت در روزهای گذشته کشور از مرز مهران گذر کردند.

وی گفت: به طور میانگین روزانه بین 40 تا 50 کاروان از زائران دارای مجوز سازمان حج و زیارت از سراسر کشور از طریق مرز راهی عتبات عالیات شدند.

وی ظرفیت و تعداد زائران هر کاروان را دستکم 40 نفر عنوان و خاطر نشان کرد: در مجموع بیش از 140 هزار زائر در قالب کاروان دارای مجوز سازمان حج و زیارت از مرز مهران برای حضور و شرکت در ایین دعای عرفه در کنار ائمه اطهار به عراق رفتند.

ممیز یادآوری کرد: همچنین از هفته گذشته تاکنون حدود 150 هزار نفر نیز به شکل انفرادی از این مرز برای شرکت در آیین دعای عرفه و زیارت عتبات عالیات به عراق سفر کردند.

وی اوج سفر به خروج زائران از مرز مهران را مربوط به روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته گذشته عنوان و درعین حال تصریح کرد: میزان مراجعه و تردد افراد به مرز و عزیمت به عراق هم اکنون کمتر شده اما هنوز جریان دارد.

خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله 90 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.

در شرایط عادی نزدیک متوسط روزانه شش هزار زائر ایرانی و عراق از راه این گذرگاه مرزی سفر می کنند.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.

هر سال در اربعین حسینی نزدیک به دو میلیون زائر سوگوار ایرانی و شیعه خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.

انتظارمی رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زوار سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد.

در روز عرفه به عنوان یکی از روزهای معرفتی در جهان اسلام، همه مومنان به تضرع در درگاه خداوند متعال پرداخته و به پیروی از سید و سالار شهیدان دعای روحبخش عرفه را زمزمه می کنند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار