حریف اصلی ایران گرمای چین و سرعت چینی‌هاست

کد خبر: ۲۹۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 05 September 2016


مدافع اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است که شاگردان کی‌روش در دیدار برابر چین باید برای مقابله با سرعت حریف و همچنین گرما و رطوبت هوا در این کشور برنامه داشته باشند.

فرشاد فلاحت‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: شاگردان کی‌روش توانستند در نخستین دیدار برابر قطر با پیروزی زمین را ترک کنند.

وی افزود: اگر چه ما پیروز میدان بودیم، اما ضعف‌های زیادی داشتیم و اگر دروازه‌بان حریف مغلوب جو ورزشگاه و استرس بازی برابر 90 هزار ایرانی نمی‌شد، نمی‌توانستیم قطر را شکست دهیم.

مربی تیم فوتبال سایپا تصریح کرد: به هر حال سه امتیاز دیدار قطر به سود ما نوشته شده و بازیکنان ایران با روحیه مضاعف به مصاف چین می‌روند.

فلاحت‌زاده گفت: بازی برابر چین تفاوت‌های بسیار زیادی با قطر داشته و شاید در برخی حوزه‌ها ما کار ساده‌تری داشته باشیم، چرا که چینی‌ها برخلاف تیم‌های عربی، وقت‌کشی نکرده و حرفه‌ای بازی می‌کنند.

وی بیان داشت: به نظر من نقطه قوت چین در سرعت بازیکنان این تیم است و همواره کشورهای شرق آسیا سرعت زیادی به بازی می‌دهند و باید با برنامه‌ریزی مناسب، افزایش دوندگی و استفاده از توان تکنیکی بازیکنان ایرانی، جلوی سرعت چینی را بگیریم.

این پیشکوست فوتبال افزود: از سوی دیگر گرما و رطوبت بالای چین یکی دیگر از مشکلات بازیکنان ایرانی است که به بازی در چنین شرایط آب و هوایی عادت ندارند.

فلاحت‌زاده ادامه داد: البته تیم ملی امسال به صورت مستقیم و چند روز زودتر به چین سفر کرده و همین امر در هماهنگی بدن بازیکنان با شرایط آب و هوایی و همچنین تغییر ساعت موثر خواهد بود.

وی اظهار داشت: شاگردان کی‌روش باید ضعف‌هایی که در برابر قطر داشتند، به ویژه در زدن ضربات نهایی برطرف کرده و در برابر چین از معدود موقعیت‌های ایجاد شده،‌ بیشترین استفاده را ببرند و تنها در این صورت می‌توانیم به پیروزی دست پیدا کنیم.

فلاحت‌زاده در پایان گفت: ما نیاز شدیدی به سه‌ امتیاز این دیدار داریم تا جایگاه خود را در جدول در همین ابتدای کار محکم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار