سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری:

جای خالی تشکل تولیدکنندگان گوجه فرنگی در قزوین احساس می شود

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: جای خالی تشکل و اتحادیه مرتبط با تولیدکنندگان گوجه فرنگی در استان احساس می شود.
کد خبر: ۲۸۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 30 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، عباسعلی درافشانی روز سه شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان گوجه فرنگی در استان قزوین که در سالن باغستان سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: با وجود چنین تشکلی در سطح کشور و استان می توان بخش قابل توجهی از مشکلات گوجه کاران و صنایع تبدیلی مربوط به این محصول در زمینه بازاریابی و فروش و نوسان های قیمت را گرفت.
وی اظهار کرد: این تشکل می تواند با صنایع غذایی ارتباط برقرار کرده و در تامین منافع گوجه کاران و صنایع تبدیلی مربوط به این محصول نقش موثری ایفا کند.
درافشانی با انتقاد از نداشتن برنامه برای فرآوری گوجه فرنگی و ارزش افزوده بخشیدن به این محصول، گفت: این در حالی می باشد که گوجه محصولی پرآب محسوب می شود و هزینه تولید آن بالا است.
وی با اشاره به کمبود آب در دشت قزوین، گفت: کشت گوجه فرنگی مصداق بارزی از صادرات آب مجازی است بنابراین در تولید این محصول باید برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم تا منابع آبی و خاکی خود را با فشار و ضعف روبرو نکنیم.
سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین، توسعه مکانیزاسیون و گسترش واحدهای صنایع تبدیلی راهکار مناسبی برای کاهش مکشلات گوجه کاران عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه باید برنامه ریزی منسجمی را در استان شاهد باشیم.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین نیز در این نشست گفت: با برنامه ریزی برای تغییر الگوی مصرف می توان بخش زیادی از مشکلات مربوط به گوجه کاران را حل کرد.
بهنام ملکی افزود: به عنوان نمونه می توان مانند برخی کشورهای دنیا مصرف آب گوجه فرنگی را در وعده های غذایی روزانه بین شهروندان ترویج کرد.
وی، راه اندازی تشکل ویژه تولیدکنندگان این محصول در کنار برقراری معافیت های مالیاتی برای واحدهای صنایع تبدیلی را نیز راهکار مناسبی برای حل مشکل گوجه کاران عنوان کرد که باید توسط مدیران ذیربط دنبال شود.
در استان قزوین امسال هشت هزار هکتار زمین کشاورزی به زیر کشت گوجه فرنگی رفته است.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار زمین کشاورزی می باشد که از این میزان 15 هزار هکتار صرف کشت سبزی و صیفی جات از جمله گوجه می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار