اردبیل میزبان کوهنوردان هفت کشور

مدیرکل ورزش وجوانان استان اردبیل گفت: اردبیل میزبان کوهنوردان ویخ نوردان هفت کشور جهان در هشت شهریور ماه خواهد بود .
کد خبر: ۲۸۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 21 August 2016

  به گزارش ایرنا، ایوب بهتاج در جلسه شورای عالی ورزش استان اردبیل افزود: با هدف معرفی جاذبه های طبیعی ، ورزشی وگردشگری استان ، کوهنوردانی از کشورهای ایسلند ،انگلیس ،هلند ،افریقا،هند ،آذربایجان واتریش در هشتم شهریورماه از سمت یخچال شمالی به قله سبلان صعود خواهند کرد.
وی همچنین از همایش پیاده روی 70 هزارنفری در اردبیل خبر داد وگفت: این همایش بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دوم مهر ماه برگزار می شود و هم اکنون زمینه وبستر لازم برای اجرای این همایش انجام شده اما مشکل اصلی در این رابطه نصب چمن مصنوعی در مساحت 3.5 کیلومتر است .
او اضافه کرد: قرار بود نصب چمن مصنوعی تا 31 مرداد ماه به اتمام برسد که متاسفانه نصب آن به تاخیر افتاده است و لازم است عملیات نصب این چمن مصنوعی بزودی اجرا شود تا بتوانیم همایش پیاده روی را به نحو احسن انجام دهیم .
وی دربخش دیگری از سخنان خود از برگزرای مسابقات آسیایی والیبال در اردبیل خبر داد وگفت: در رابطه با برگزاری این مسابقات نماینده کنفدراسیون آسیا در اردبیل حضور یافت وحدود 120 مورد برای تکمیل و تجهیز امکانات را خواستار شد، موارد درخواستی در 2سالن ورزشی مهیا شده و در آینده نزدیک تقریبا 70 درصد امکانات وتجهیزات لازم برای میزبانی 16 تیم آسیایی را آماده خواهیم کرد .
بهتاج افزود: این مسابقات ورزشی هشت روزه است و امیداورم بتوانیم استعداد وپتانسیل ورزشی استان را در این مسابقات به رخ جهانیان بکشانیم .
بهتاج در خصوص پیگیری مراحل اجرایی ماده 53 در راستای کمک دستگاههای اجرایی به ورزش جوانان افزود: سال گذشته از سوی این دستگاهها برای ورزش جوانان مساعدتی نشد و امسال انتظار است دستگاههای اجرایی در بحث ورزش جوانان مساعدت بیشتری کنند .
وی با اشاره به برگزاری همایش ملی ورزش همگانی در اردبیل گفت:این همایش 20 آبانماه با حضور وزیر ورزش وجوانان در این شهر برگزار می شود .
تاج مهر رییس هیات ورزش های همگانی اردبیل هم در این جلسه گفت: برنامه های متنوعی در رابطه با ارتقاء سلامت شهروندان اجرا می شود که یکی از این برنامه ها برگزاری همایش 70 هزار نفری است و تا کنون 51 مورد برنامه پیاده روی در این شهر اجرا شده است .
وی افزود: هدف از برگزاری این همایش ارتقاء سلامت شهروندان، ایجاد تفریح وسرگرمی برای مردم وبالا بردن روحیه وانگیزه آنها می باشد .
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار