کاهش 27درصدی سرقت در استان

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی گفت: امسال زورگیری و سرقت ۳۹ درصد در آذربایجان‌غربی کاهش یافت و این استان پس از تهران، رتبه دوم کشوری مبارزه با سرقت را کسب کرد.
کد خبر: ۲۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱ 27 April 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، سرهنگ رسوال النقی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فروردین امسال انواع سرقت در آذربایجان‌غربی کاهش 27.7 درصدی داشته است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی افزود: در این باره امسال 233 فقره سرقت داخل و قطعات خودرو،147 فقره سرقت اماکن خصوصی، 89 فقره سرقت منزل، 83 مورد خودرو و 46 فقره سرقت موتور در استان به وقوع پیوست.

وی از کاهش 39 درصدی زورگیری و سرقت به عنف از اول فروردین امسال در استان خبر داد و تصریح کرد: امسال 359 نفر سارق و مالخر در استان دستگیر شدند که ارزش ریالی آنها 12 میلیارد ریال بود.

النقی‌پور با اشاره به کاهش بیش از 62 درصدی قتل در استان گفت: در این باره 26.5 درصد قتل‌ها با سلاح گرم، 42.2 درصد با سلاح سرد، 10.8 با روش نزاع و درگیری و نیز بیش از 16 درصد آنها با روش خفگی رخ می‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: سال گذشته 38.6 درصد قتل‌ها در استان به خاطر اختلافات خانوادگی و 25.3 درصد قتل‌ها به خاطر تصورات غلط و مسائل اخلاقی و شکاکی بود.

النقی‌پور از کسب رتبه دوم کشوری استان در بحث مبارزه با سرقت خبر داد و گفت: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی جزو استان‌هایی بود که سرقت در آن افزایش بسیاری داشت، قرارگاه مبارزه با سرقت از سال گذشته در این استان تشکیل شد و با اقدامات انجام گرفته شده توانست عملکرد قابل قبولی به دست آورده و حائز رتبه دوم کشوری شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 75 درصد سارقان معتاد، 63 درصد دارای تکرار جرم، 68 درصد بیکار، 97 درصد بومی خود استان، 98 درصد مرد و بیشترین گروه سنی آنها بین 20 تا 30 سال بود.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی افزود: در این زمینه 63 درصد سرقت‌ها در مرکز استان، 9.5 درصد در خوی، 5.4 در میاندوآب و 4.8 در مهاباد به وقوع پیوست و بیشتر سرقت‌ها یعنی 23 درصد آنها مربوط به اماکن خصوصی مثل کوله باغ، ویلا باغ و ساختمان‌های نیمه کاره بوده و 22.8 درصد سرقت‌ها نیز سرقت منزل بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار