رییس ستاد سرشماری استان تاکید کرد:

لزوم همکاری همه دستگاه‌ها برای برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان

استاندار آذربایجان شرقی و رییس ستاد سرشماری استان با تاکید بر اهمیت سرشماری گفت: اطلاعات، مبنا و اساس برنامه‌ریزی و تحقق اهداف برنامه‌های محلی، منطقه‌ای و ملی است.
کد خبر: ۲۷۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 17 August 2016
استاندار آذربایجان شرقی و رییس ستاد سرشماری استان با تاکید بر اهمیت سرشماری گفت: اطلاعات، مبنا و اساس برنامه‌ریزی و تحقق اهداف برنامه‌های محلی، منطقه‌ای و ملی است.

دکتر اسماعیل جبارزاده در نخستین نشست ستاد سرشماری استان، اظهار کرد: در اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن باید دستگاه‌های اجرایی استان تلاش، همت و همکاری‌های لازم را با ستاد سرشماری استان داشته باشند.

وی همچنین با بیان این که اطلاعات دقیق در ارتباط با ویژگی‌های جمعیتی و مسکن خانوارها در نقاط روستایی و شهری در سامانه 'سیب' خانه‌های بهداشت روستایی و مراکز بهداشتی قابل دسترس می‌باشد، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین آموزش و پرورش استان می‌توانند نقش مهمی در ثبت‌نام اینترنتی خانوارها داشته باشند.

جبارزاده همچنین گفت: برای ارتقای ثبت‌نام اینترنتی، تمامی دستگاه‌های اداری باید اطلاع‌رسانی‌های لازم و تمهیدات مورد نیاز برای ثبت‌نام کارمندان داشته باشند و صدا و سیمای استان نیز همکاری‌های لازم با ستاد سرشماری در خصوص تهیه برنامه‌های مورد نیاز در قالب خبر، نشست و برنامه‌های مرتبط را انجام دهد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه و قایم‌مقام ستاد سرشماری استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در ارتباط با اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 ارایه کرد و گفت: این سرشماری هشتمین سرشماری عمومی در کشور است که برای اولین بار به روش ترکیبی (ثبت اینترنتی توسط خانوار از سوم مهرماه لغایت بیست سوم مهرماه و حضوری توسط آمارگیران از بیست و پنجم مهرماه تا بیست و پنجم آبان) انجام می‌شود.

حیدر فتح‌زاده افزود: در این سرشماری سوالاتی در ارتباط با ویژگی‌های سنی، محل اقامت، وضع فعالیت، وضع سواد، وضع زناشویی، وضع باروری و مرگ و میر و ویژگی‌های مسکن از خانوار پرسش خواهد شد و مزایای عمده این سرشماری حذف پرسشنامه و استفاده از تبلت برای جمع‌آوری اطلاعات است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار