برگزاری مراسم بزرگداشت محیط بانان در مشهد

مدیرکل محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: بزرگداشت محیط بانان ۲۸مرداد ماه در حرم مطهر رضوی با حضور رئیس سازمان محیط‌زیست برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۷۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴ 10 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، حمید صالحی با بیان این مطلب، اظهار کرد: محیط‌زیست وظیفه‌ای همگانی است اما متاسفانه مردم گاه محیط زیست خود را فراموش می‌کنند. متاسفانه بعضی از افراد نقشی برای خود قائل نیستند و حفظ محیط زیست، گاه ضد ارزش می‌شود در حالی که در قرآن، احادیث و روایات موضوع محیط زیست همواره اصل بوده است.

وی تصریح کرد: جامعه خبری سبب ارتقاء و بالابردن کار محیط زیست شده حتی انتقادات رسانه‌ها نیز سبب سازندگی است، دولت یازدهم دولتی شفاف است و نیاز به همراهی مردم دارد و در حوزه محیط زیست یکی از بهترین دوره‌ها را در دولت یازدهم داریم.

مدیرکل محیط‌زیست خراسان‌رضوی عنوان کرد: جامعه خبری برای مدیران به منزله دو بال هستند که می‌توانند در بسیاری از مسائل و مشکلات همراه دولت باشند. سازمان‌های مردم نهاد سازمان‌های مظلومی هستند که پشتوانه مالی زیادی ندارند اما مردم همیشه به سمت آنها می‌روند به عنوان مثال بحث نذر یکی از مباحثی است که در سازمان‌های مردم نهاد مورد توجه قرار گرفته است اما هیچ وقت نذری در حوزه محیط زیست نداشتیم.

وی بیان کرد: آب یکی از مهمترین نیازهای محیط زیست است. با وجود خشکسالی‌های اخیر شهر مشهد و با ادامه این روند به نذر در حوزه محیط زیست نیاز داریم. از رسانه‌ها این انتظار را داریم که از سازمان‌های مردم نهاد حمایت کنند از طرفی مردم نیز می‌توانند با وقف چاه قنات یا منبع آب به حیوانات کمک کنند.

صالحی افزود: همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) بزرگداشت محیط‌بانان 28 مردادماه در تالار آئینه حرم رضوی با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط‌زیست برگزار می‌شود؛ همچنین پارک علمی پرفسور بازیما در مجموعه سپاد با حضور معاون رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار