اجرای طرح ضربتی نظارت بر دامداری‌ها و مراکز عرضه مواد پروتئینی

کد خبر: ۲۷۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 03 August 2016


رئیس اداره دامپزشکی فردیس از اجرای طرح ضربتی نظارت بر عملکرد دامداری‌ها و واحدهای عرضه گوشت سفید و قرمز خبر داد.

محمدمهدی راهنورد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: حوزه کاری دامپزشکی به دلیل اینکه با سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد، بسیار حساس و خطیر است.

وی افزود: اگر در انجام نظارت‌های خود بر عملکرد دامداری‌ها و واحدهای عرضه مواد پروتئینی کوچک‌ترین غفلتی داشته باشیم، سلامت جامعه با آسیب و تهدید جدی روبه‌رو می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس تصریح کرد: به عنوان نمونه در هفته گذشته ماموران و بازرسان ما در حین انجام وظیفه و نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی مرتبط با مورد مشکوکی در یک واحد عرضه مواد پروتئینی مواجه شدند.

راهنورد گفت: به دلیل هوشیاری و دقت و همچنین سرعت عمل ماموران و بازرسان دامپزشکی، بلافاصله مورد مشکوک تحت بررسی دقیق قرار گرفت و نقاط دیگر این واحد صنفی با دقت مورد بازرسی قرار گرفت.

وی بیان داشت: متاسفانه از این واحد بیش از 250 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی، اعم از گوشت سفید و قرمز فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس افزود: اگر ماموران و بازرسان ما هوشیاری لازم را نداشتند، به طور قطع این اجناس فاسد و تاریخ مصرف گذشته در بازار توزیع و سلامت و جان مردم را تهدید می‌کرد.

راهنورد ادامه داد: در این راستا طرح ضربتی نظارت بر عملکرد دامداری‌ها و واحدهای صنفی فعال در حوزه عرضه فراورده‌های خام دامی و مراکز فروش مواد پروتئینی در شهرستان فردیس از روز گذشته آغاز شده است.

وی اظهار داشت: در بازرسی‌ها اگر با کوچک‌ترین مورد مشکوکی مواجه شویم، بلافاصله موضوع را تحت بررسی‌های دقیق قرار داده و به طور قطع با متخلفانی که به سلامت جامعه بی‌توجه هستند، برخورد قاطع قانونی خواهیم داشت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس در پایان از واحدهای صنفی و دامداری‌های این شهرستان خواست تا با بازرسان در انجام طرح فوق همکاری لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار