رئیس کل دادگستری استان گلستان:

باید در همه دستگاه‌ها، مقوله پیشگیری مدیریت شود

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: بخشی از مشکلات، آسیب‌ها و جرایمی که ما امروز در بخش‌های مختلف جامعه شاهد آن هستیم به دلیل نادیده گرفتن نکات پیشگیرانه است.
کد خبر: ۲۷۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳ 02 August 2016
هادی هاشمیان در مراسم معارفه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان از وی خواست که علاوه بر دادگستری، توجه به مقوله‌ پیشگیری را در همه دستگاه ‌های اجرایی گلستان، مدیریت کند.

وی با بیان این‌که «پیشگیری فقط به تلاش برای کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم استان محدود نمی‌شود» گفت: بخشی از مشکلات، آسیب‌ها و جرایمی که ما امروز در بخش‌های مختلف جامعه شاهد آن هستیم به دلیل نادیده گرفتن نکات پیشگیرانه است .

وی افزود: نصب دوربین‌های مداربسته در بانک‌ها، صرافی‌ها و طلافروشی، رعایت نکات ایمنی در ساخت‌وسازها و توجه به اصول ترافیکی در جاده‌ها از مواردی است که اگر به عنوان اصول پیشگیری در اداره‌ها و صنوف به آن توجه شود می‌تواند از بروز بسیاری حوادث ناگوار جلوگیری کند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان بار دیگر با تاکید بر خلاقیت، نوآوری و استفاده از ظرفیت‌های بومی برای پیشگیری و فرهنگ‌سازی گفت: از هر ایده و طرحی که بتواند در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار باشد حمایت می‌کنیم. اگر می‌خواهیم در حوزه پیشگیری از وقوع جرم به نتیجه مطلوب برسیم نباید فقط به ایده‌پردازی اکتفا کنیم.

وی کاهش 15 هزار ورودی محاکم استان گلستان از ابتدای امسال تاکنون را حاصل تلاش و تعامل بین دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی استان  دانست و از معاون جدید خود خواست که با تعامل بین دستگاهی از همه ظرفیت‌های استان در راستای تحقق برنامه‌های پیشگیری استفاده کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار