77 کیلومتر؛ سرعت وزش باد در سیستان

کد خبر: ۲۶۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 23 July 2016
مرتضی فرجی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در ادامه بادهای 120 روزه در سیستان از چند روز گذشته در منطقه آغاز شده است.
وی ادامه داد: امروز ضمن کاهش کیفیت هوا در منطقه سیستان سبب کاهش دید افقی تا هزار و 500 متر شد.
وی با بیان اینکه وضعیت کنونی در شمال سیستان و بلوچستان تا عصر امروز تداوم دارد افزود: وزش باد شدید از فردا تا روز پنجشنبه در این منطقه نخواهیم داشت.
بادهای موسمی 120 روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین در نواحی مرکزی و جنوبی استان آسمان غبار آلود و وزش باد و گرد و خاک تا اواسط وقت امروز تداوم دارد.
فرجی گفت: افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش تند باد موقتی از امروز تا پایان هفته در جنوب و برخی ارتفاعات نواحی مرکزی استان در بعد از ظهر و اوایل شب خواهیم داشت که روزهای پایانی هفته شدت بارندگی ها بیشتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه دریای عمان همچنان مواج و متلاطم پیش بینی می شود گفت: ارتفاع موج در شبانه روز گذشته در سواحل استان به سه متر و 27 سانتی متر رسید.
وی به شناورهای صیادی و لنج های کوچک توصیه کرد با توجه به وزش باد بر روی دریا و مواج شدن دریای عمان در جنوب سیستان و بلوچستان از رفتن به دریا خودداری کنند.
وی خاطر نشان کرد: حداقل دمای هوای سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته با 20 درجه سانتیگراد مربوط به زاهدان و حداکثر دما با 48 درجه مربوط به شهرستان دلگان در جنوب استان بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار