همکاری بخش حمل و نقل موجب رفع مشکلات زیادی از پیش روی کشاورزان شده است

مدیر اجرایی خانه کشاورز استان هرمزگان گفت: همکاری مناسب بخش حمل و نقل موجب رفع مشکلات زیادی از پیش روی کشاورزان این استان شده است.
کد خبر: ۲۶۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 20 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ابوطالب جوادی صبح امروز در نشستی با موضوع بررسی راهکارهای بهبود وضعیت ارائه محصولات کشاورزی به بازارهای هدف در هرمزگان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های مرتبط با کشاورزی در استان هرمزگان و تسهیل فرآیند تولید و ارائه آن به بازار، بخش حمل و نقل است که وظیفه اساسی انتقال محصولات تولیدی کشاورزان استان را به دست مصرف‌کنندگان داخل استان، استان‌های دیگر و حتی انتقال به مبادی صادراتی بر عهده دارد.
 
وی افزود: حمل و نقل یکی از پایه‌های مستحکم و خلل ناپذیر اقتصاد ملی و محور تحقق اقتصاد مقاومتی است و بخش کشاورزی در ارتباط مستمر با حوزه حمل و نقل قرار دارد و انتقال تولیدات کشاورزی، باغی، شیلات، مرغداری‌ها، دامداری‌ها، دامپروری‌ها به بازارهای هدف در سراسر کشور بر عهده بخش حمل و نقل است و هرگونه نقصانی در انجام این رسالت مهم سبب بروز مشکل برای بخش‌های تولیدی شده و خسارت‌های جبران ناپذیری را به دنبال دارد.
 
مدیر اجرایی خانه کشاورز استان هرمزگان ادامه داد: خوشبختانه عملکرد مسؤولان سازمان حمل و نقل استان هرمزگان بخصوص در دوره مدیریت فعلی شکل و وضعیت اجرایی بهتری به خود گرفته و مشکلاتی که در زمینه حمل محصولات تره‌بار در استان وجود داشت به تدریج رفع شده و شاهد همسویی ویژه‌ای از سوی این اداره کل، کارشناسان و مدیران آن برای رفع مشکلات موجود بر سر راه همکاری بخش حمل و نقل با بخش کشاورزی را شاهد هستیم.
 
جوادی با اشاره به تشکیل کارگروه حمل و نقل در زمینه حمل محصولات تره‌بار در اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان هرمزگان با مشارکت بخش خصوصی، اضافه کرد: این حرکت ضمن ساماندهی ویژه این بخش موجب کنترل کرایه حمل در دو سال گذشته شده که حاصل تدابیر صورت گرفته در این بخش از سوی مدیریت حمل و نقل استان است.
 
وی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 113 هزار و 700 بارنامه در حوزه حمل و نقل محصولات کشاورزی صادر شده که طی آن بیش از یک میلیون و 700 هزار تن محصولات کشاورزی شامل بادمجان، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل دلمه و فلفل قرمز، خیار سبز، هندوانه، مرکبات، غلات و خرما و دیگر تولیدات باغی و زراعی به اقصی نقاط استان و کشور بارگیری و حمل شده است.
 
این فعال باسابقه حوزه حمل و نقل بندرعباس خاطرنشان کرد: بنده بیش از 60 سال سابقه فعالیت امور کشاورزی و بیش از 30 سال در امور حمل و نقل معتقدم ایجاد همگرایی حداکثری میان دستگاه‌های اجرایی می‌تواند ضمن امیدبخشی به جامعه کشاورزان و رفع وابستگی کشور به خارج سبب رشد اقتصاد ملی شده و اشتغال و توسعه کشور را به دنبال داشته باشد.
 
جوادی ابراز امیدواری کرد که مدیریت مطلوب حوزه حمل و نقل استان هرمزگان در زمینه کمک به بخش کشاورزی در سال زراعی پیش رو تداوم داشته تا شاهد رشد بخش کشاورزی هرمزگان در کشور باشیم و در عین حال این بخش بتواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع وابستگی‌های کشور گام‌های مستحکم‌تری بردارد.

خانه کشاورز استان هرمزگان دارای بیش از 8 هزار عضو ساماندهی شده است که بیش از 4 هزار عضو آن از کشاورزان شهرستان بندرعباس هستند. در این استان 25 هزار کشاورز صاحب آب و زمین وجود دارد که بالغ بر 250 هزار نفر نیز به عنوان بهره‌بردار در این بخش فعال هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار