دانشگاه آزاد در فاز توسعه تحصیلات تکمیلی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: با بررسی وضعیت آموزش عالی، توسعه تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای در دستور کار دانشگاه آزاد اردبیل قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۵۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ 11 July 2016

به گزارشخبرنگار مهر،علی شامل ظهر دوشنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه به تحصیل ۱۹ هزار و ۷۵۹ دانشجو در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: از این تعداد سه هزار و ۹ نفر در مقطع کاردانی و ۱۱ هزار و ۱۰ نفر در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد را پنج هزار و ۲۵۱ نفر و تعداد دانشجویان دکتری حرفه‌ای را ۳۸۲ نفر اعلام و اضافه کرد: تعداد دانشجویان دکتری تخصصی نیز ۱۸۹ نفر است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ۴۱۶ رشته محل در این دانشگاه دایر است گه تنها ۳۱ مورد دکتری و ۸۴ مورد کارشناسی ارشد بوده و مابقی در سایر مقاطع پراکنده شده‌اند.

شامل متذکر شد: از کل رشته‌های دکتری تخصصی ۲۴ مورد در واحد اردبیل، پنج مورد در خلخال و دو مورد در پارس‌آباد مغان دایر شده است.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد در نظر دارد پس از این نقطه تمرکز برنامه‌های آموزشی را به توسعه رشته‌های تکمیلی اختصاص دهد و به ویژه در توسعه رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

صدور آن لاین دانشنامه برای اولین بار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با اشاره به برخی اقدامات اخیر در بهبود خدمات آموزشی دانشگاه اضافه کرد: از جمله با تجمیع دانشگاه علوم و تحقیقات در مرکز استان تمامی رشته‌های علوم تحقیقات برخوردار از مصوبه شده و شرایط لازم تأسیس رشته فراهم شده است.

شامل افزود: علاوه بر این دانشگاه آزاد قبلاً به صورت منطقه‌ای دایر می‌شد که به هم اینک اداره آن به شکل استانی است و رئیس کل دانشگاه‌های آزاد استان در حکم رئیس مرکز استان است و این طرح توانسته در هماهنگی امور و رسیدگی سریعتر مؤثر باشد.

وی همچنین به اجرای طرح تجمیع فرایندها و تسریع در رسیدگی به امور تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: دستاورد این طرح صدور آن لاین و به روز دانشنامه است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان به جای صرف سه ماه زمان در یک روز دانشنامه صادر می‌شود و این طرح از سال آینده در استان اجرا می‌شود.

بهره‌برداری از بیمارستان ۹۶ تخت خوابی

شامل در خصوص پروژه‌های عمرانی این دانشگاه نیز به دو پروژه فنی و مهندسی و آموزشی سرعین اشاره کرد و افزود: هر دو این پروژه‌ها در شش هزار مترمربع اجرا می‌شود و هر دو به دلیل محدودیت‌های مالی رها شده بود.

وی با تأکید به اینکه با پیگیری مداوم هر دو پروژه تحویل شده و دوباره فعال شده است، اضافه کرد: علاوه بر این بیمارستان دانشگاه آزاد به اتمام رسیده و به صورت مشارکتی با دانشگاه علوم پزشکی استان به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: کلینیک تخصصی این بیمارستان دایر است و با نهایی شدن تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی استان در آینده نزدیک بیمارستان ۹۶ تخت خوابی نیز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار